29 دی 1393
شماره خبر: 135950

کمپین آسمان آبی و زمین پاک «آسمان آبي، زمين پاک» تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کمپین آسمان آبی و زمین پاک «آسمان آبي، زمين پاک» تشکیل شد


طرح کمپين «آسمان آبي، زمين پاک» با اولين اجراي «وايت من» (مرد سفيد) با هدف آموزش رفتارهاي ترافيکي و ارتقاي فرهنگ رانندگي، برای اولین بار در تهران اجرایی شد.
اجراي طرح کمپين آسمان آبي، زمين پاک با هدف آموزش شهروندي درباره رفتارهاي ترافيکي و محيط زيستي بصورت پايلوت در برخی از مناطق شهرداري تهران آغاز شده است.
هدايت و اطلاع رساني این طرح بر عهده مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران است که با همکاری حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مباحث مربوط به تفکيک زباله، معاونت فرهنگي - اجتماعي شهرداري مسائل آموزش شهروندی و معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، مباحث زيرساختي و ترافيکي اين کمپين صورت می پذیرد. در نخستين اجراي طرح کمپين آسمان آبي، زمين پاک، جمعي از مردان سفيد (وايت من ها) با حضور در پارک دانشجو، دست نوشته و پلاکارد هایي با مضامين آموزش رفتارهاي ترافيکي و محيط زيستي در دست داشتند. گفتنی است، پارک دانشجو به عنوان يکي از مکان هاي پر تردد شهر تهران به عنوان اولين نقطه براي اجراي کمپين آسمان آبي، زمين پاک در نظر گرفته شده بود. شركت بهره برداري مترو تهران نیز همگام با ساير نهادها و ارگان هاي شهري برنامه هاي ويژه اي در خصوص آشنايي بيشتر شهروندان با طرح آسمان آبي و زمين پاك در ايستگاه هاي مترو تدارك ديده است. این شركت نيز با درک اهمیت این موضوع به میدان آمده و عزم خود را جزم کرده است تا شهر زيرزميني منظم، با شعار آسمان آبی و زمین پاک برای آیندگان به میراث بگذارد و فرصتي براي شهروندان فراهم آورده است تا مسافران مترو در مدت زمان كوتاه در سفرهاي شهري با اهداف آموزشي اين طرح آشنا شوند. آشنايي مردم با فرهنگ صحيح رانندگي به خصوص رانندگي در ميان خطوط سفيد و تفكيك زباله تر از خشك در برنامه هاي تبليغي مترو قرار گرفته است تا ايستگاه هاي مترو نيز همگام با همه نهادها و دستگاه‌ها و آحاد مردم در رسیدن به "آسمان آبی و زمین پاک" گام برداشته و با رعایت مباحث کمپین آسمان آبی و زمین پاک به زندگی گذاشته شود. کمپين «آسمان آبي، زمين پاک» با هدف آموزش رفتارهاي ترافيکي، ارتقاي فرهنگ رانندگي و نيز توجه شهروندان به موضوعات زيست محيطي، به مدت يک هفته با اجراي برنامه هاي ويژه «مردان سفيد» (وايت من ها) در محل پارک دانشجو تهران اجرایی گردید؛ اين کمپين در مرحله اول بصورت پايلوت در مناطق شش، هشت و 11 شهرداري تهران و در ادامه در سطح مناطق 22 گانه این شهرداري ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود