25 مرداد 1391
شماره خبر: 10315

لزوم احداث مراکز آموزشي در مناطق محروم شهري

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم احداث مراکز آموزشي در مناطق محروم شهري

سپیدار آنلاین : شهردار کرج، روند اجرايي پل جانبازان را مثبت ارزيابي کرد و بر لزوم لحاظ کردن بخش هاي نرم افزاري در اجراي اين پروژه عمراني تاکيد کرد.
سيد علي آقازاده در جلسه ستاد استقبال از مهر که با حضور مسئولان استاني در محل ستاد مرکزي شهرداري کرج برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن روز قدس اظهار داشت: در اين زمينه در تمامي مناطق 12 گانه شهرداري کرج بايد اقدامات لازم و مناسب براي تشويق مردم براي حضور حداکثري و باشکوه انجام دهند. وي افزود: تمامي مديران و مسئولان بايد حضور بي نظيري در مراسم روز جهاني قدس داشته باشند و تمامي امکانات و تجهيزات منطقه خود را در اين زمينه بسيج کنند.
مديران شهري اهتمام ويژه اي براي برگزاري برنامه ها در روز قدس داشته باشند
اين مسئول عنوان کرد: هم اکنون بايد تبليغات گسترده از سوي مناطق 12 گانه شهرداري کرج براي روز قدس انجام شود تا بتوانيم دين خود را به جهان اسلام ادا کنيم.
آقازاده با اشاره به اينکه تمامي برنامه هاي روز قدس طي هماهنگي با معاونت خدمات شهري شهرداري برگزار مي شود، ادامه داد: در اين زمينه مديران مناطق 12 گانه بايد با اين معاونت هماهنگ شوند. شهردار کرج يادآور شد: در اين روز اقدامات لازم براي جابه جايي راهپيمايان و تسهيل در تردد شهروندان اقدامات لازم از سوي سازمانهاي اتوبوسراني و تاکسيراني انجام خواهد شد.
شهرداري نگاه ويژه اي به مباحث آموزشي و فرهنگي دارد
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه وجودي شوراي آموزش و پرورش اعلام کرد: تمامي مديران و مسئولان عضو اين شورا بايد اهتمام ويژه اي براي توسعه و ارتقاي بخش آموزش استان داشته باشند. اين مسئول اظهار داشت: در اين زمينه شهرداري در حد توان و با استفاده از تمامي امکانات و تجهيزات همکاري خوب و مطلوبي را با شوراي آموزش و پرورش استان البرز داشته است که به طور قطع اين ميزان همکاري در سالهاي آتي افزايش مي يابد. آقازاده با اشاره به نگاه ويژه شهرداري به مباحث آموزشي و فرهنگي گفت: با افزايش تعامل بين آموزش و پرورش و ديگر دستگاه ها از جمله شهرداري مي توان بسياري از کاستي ها و مشکلات اين بخش را در راستاي افزايش ارائه خدمات به دانش آموزان برطرف کرد.
لزوم ارائه آموزشهاي شهروندي به دانش آموزان البرزي
شهردار کلانشهر کرج با اشاره به وجود 400 هزار دانش آموز در استان البرز اعلام کرد: بايد با هماهنگي، دوره هاي آموزش شهروندي براي اين قشر برگزار شود تا از سنين کودکي و نوجواني نکات مربوطه را در بخش مديريت شهري فرا گيرند. وي يادآور شد: دانش آموزان در حال حاضر به آموزشهاي شهروندي در بخشهاي تنظيف شهر، پسماند، تفکيک از مبدا زباله، آموزش هاي ايمني و ... نياز دارند که بايد با همکاري شهرداري و آموزش و پرورش اين مهم محقق شود.
اين مسئول ادامه داد: براي آغاز سال تحصيلي جديد شهرداري با همکاري معاونتهاي مختلف اعم از فني و عمراني، حمل و نقل، خدمات شهري و شهرسازي آمادگي هرگونه همکاري و ارائه خدمات را به آموزش و پرورش دارد.
واحدهاي آموزشي در مناطق محروم احداث شود
آقازاده بر ايجاد و احداث واحدهاي آموزشي در مناطق محروم شهري تاکيد کرد و گفت: در صورت وجود زمين، شهرداري آمادگي همکاري با آموزش و پرورش براي تحقق اين مهم را دارد. شهردار کرج با اشاره به اينکه در روزهاي آغاز سال تحصيلي جديد، ترافيک معابر به خصوص در معابر اصلي داراي مدرسه افزايش مي يابد، اعلام کرد: با همکاري پليس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداري اقدامات لازم براي کاهش بار ترافيکي و ارائه خدمات به دانش آموزان انجام مي شود.


منبع: خبرگزاري موج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود