2 بهمن 1393
شماره خبر: 136201

میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری کرج ساماندهی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری کرج ساماندهی می شود


معاون خدمات شهری شهرداری کرج از ساماندهی میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری کرج به صورت جهادی خبر داد و با تذکر جدی به متخلفان برای اصلاح موارد تخلف، اظهار داشت: در صورت عدم اصلاح موارد اعلام شده به افراد، از طریق حکم قضایی ورود خواهد شد.
حسن مدیرروستابا اعلام اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری که در ابتدای جاده محمدشهر واقع شده، یکی از نقاط حساس شهر از نظر بهداشتی و سلامت است که با توجه به برخی نابسامانی ها، نیاز به ورود جدی معاونت خدمات شهری به این عرصه احساس می شود، تصریح کرد: عملیات ساماندهی، پاکسازی و رفع سد معبر عمومی در این نقطه روز یکشنبه پنجم بهمن ماه سال جاری می باشد. مدیرروستا تصریح کرد: تجمع زباله ها در این میدان، سد معبر و نظایر آن از جمله مشکلاتی است که در این نقطه از میدان تره بار کرج مشاهده شده و شهروندان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است. بر این اساس معاونت خدمات شهری ستاد مرکزی شهرداری با همراهی مدیر و معاون خدمات شهری منطقه 2 برای اصلاح وضعیت موجود مهیا شده اند.
جلب همکاری متصدیان غرف در اولویت اجرای طرح
وی از جمله اقداماتی که به این منظور برنامه ریزی شده است را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و متصدیان غرف موجود در میدان و نیز تلاش جهت جلب مشارکت آنان برای رفع مشکلات موجود، عنوان کرد و افزود: این مشارکت با هدف تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت و رفع سد معابر عمومی از طریق توزیع و اکران تراکت و بنر انجام خواهد شد.
به گفته مدیرروستا، مسئولیت انجام مباحث آموزشی مذکور به عهده مسئول آموزش و اطلاع رسانی معاونت خدمات شهری خواهد بود. همچنین مقرر شده است مدیر هماهنگی خدمات شهری با همکاری معاونت متبوع در منطقه، نسبت به اجرای طرح جهادی رفت و روب و پاکسازی میدان میوه و تره بار اقدام نمایند. این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب معابر اشغال شده از سوی متصدیان غرفه ها و بحران سد معبر در منطقه، طرح ضربتی جمع آوری و رفع سد معابر عمومی میدان به اجرا در می آید. این اقدام را مدیر کنترل و نظارت خدمات شهری با همکاری معاونت خدمات شهری منطقه صورت خواهند داد که امید است متصدیان پیش از ورود جدی و همراه با احکام قضایی، نسبت به رفع سد معابر نقطه مذکور اقدام نمایند. معاون خدمات شهری شهرداری کرج همچنین از ایجاد هماهنگی سازمان میادین با دادستانی برای حضور نماینده دادستانی، دریافت احکام قضایی و مجوز پلمپ در مراحل اجرای طرح جمع آوری و رفع سد معبر عمومی به منظور برخورد با متخلفانی خبر داد که به مقابله با اجرای طرح پرداخته یا از دستورات صادره تمکین نمی کنند.
دگرگونی فضای سبز در میدان تره بار
وی از همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج در راستای بهبود وضعیت فضای سبز و انجام عملیات مضاعف آبیاری، پابیل، هرس و نظایر آن در این میدان خبر داد.
مدیرروستا با موظف کردن مدیریت منطقه 2 شهرداری کرج برای پاکسازی و بهسازی مدخل ورودی و نیز رنگ آمیزی دیواره های ورودی و استقرار مخزن زباله مکانیزه در محل مناسب از این میدان، خواستار ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی این مدیریت به معاونت خدمات شهری ستاد مرکزی شهرداری شد. این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج موظف شده است نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار موجود در میدان بار و تهیه دفترچه پیمان خدمات با همکاری معاونت خدمات شهری اقدام نماید. وی با اشاره به اینکه چاه آب موجود در این میدان در اختیار هیئت امنا می باشد، تصریح کرد: در این خصوص مسئولیت تامین منابع آبی جهت آبیاری عرصه های فضای سبز به دو سازمان میادین و پارک ها سپرده شده است.
نواقص عمرانی منطقه رفع شود
مدیرروستا همچنین از معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج خواست به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی و بصری میدان مرکزی میوه و تره بار، نسبت به لکه گیری آسفالت و رفع نواقص عمرانی موجود در میدان، دستورات لازم را صادر نموده و اقدامات مقتضی را صورت دهند. این مسئول تاکید کرد: مقرر شده است برای ساماندهی این میدان، سازمان میادین میوه و تره بار کارت های شناسایی برای عوامل حجره دار صادر نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود