5 بهمن 1393
شماره خبر: 136326

بسترهای توسعه ای در شهر نیاز به گذراندن پروسه های متعدد تامین منابع مالی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بسترهای توسعه ای در شهر نیاز به گذراندن پروسه های متعدد تامین منابع مالی دارد


شهردار کرج گفت: ایجاد بسترهای توسعه ای در شهر نیاز به گذراندن پروسه های متعدد دارد که تامین منابع مالی از جمله اولویت دارترین آنها است و توجه به این امر به در مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت می باشد.
علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت طراحی الگوی منطقی جذب درآمدهای پایدار به عنوان راهکاری برای پویایی ساختارهای شهری عنوان کرد: شهرداری به عنوان یک دولت محلی وظایف متعددی در قبال رفع نیازمندی‌های شهر و زندگی شهروندی دارد که بی شک پاسخگویی به این نیازمندی‌ها بدون صرف هزینه‌ های مالی ممکن نمی شود. وی، اهتمام شهرداری برای تامین منابع مالی کافی به منظور اداره شهر و تامین نیازهای زندگی شهروندی را یادآور شد و افزود: تدوین بودجه هزار و 650 میلیارد تومانی برای سال آینده و ارائه آن به شورای اسلامی از اقداماتی می باشد که شهرداری با هدف تامین رفاه زندگی شهروندی و تقویت و ارتقاء ساختارهای شهری به انجام رسانده است. ترکاشوند با اشاره به اهمیت مباحث عمران شهری، اجرای پروژه های عمرانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به استعداد و نیاز شهر کرج به اجرای طرح های عمرانی که طی آن ساختارهای شهری ارتقاء یافته و فضای ایده آل و مطلوبی برای زندگی و رفاه شهروندان رقم می خورد، 550 میلیارد تومان از رقم پیشنهادی بودجه سال 94 برای مباحث عمران شهری در نظر گرفته شده است. وی، اظهارداشت: بهره گیری از منابع مالی به ویژه منابع مالی پایدار، علاوه بر اینکه زمینه را برای رشد منطقی بسترهای شهری فراهم می کند، زمینه ساز ایجاد انگیزه و فرصتی مناسب برای اجرای طرح ها و پروژه های کلیدی به صورت مستمر در عرصه های مختلف شهری است. ترکاشوند، عنوان کرد: تحقق وعده های مدیریت شهری کرج در عرصه های مختلف به ویژه برنامه های عمران و توسعه شهری در این کلانشهر که امروز بیش از دو میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، متاثر از مولفه های جمعیتی، ساختاری، اجتماعی و... می باشد و این مجموعه خدمات رسان سعی در فراهم آوردن بهترین فرصت برای بهره گیری از بهترین موقعیت های انتفاع و آبادانی شهر دارد. وی، نزدیکی کرج به پایتخت را یادآور شد و افزود: بی شک این مهم در برنامه ریزی های مدیریت شهری که اجرای آنها توسعه کرج را در پی دارد، نقش بسزایی ایفا می کند؛ در مسیر تحقق این مهم، آیتم های مختلفی از جمله تنوع ساختاری، انتظارات شهروندی، راهکار و مسیر خاص برای توسعه، تحول و پویایی تعریف می شود. ترکاشوند، تامین درآمدهای پایدار را از دغدغه های مدیریت شهری کرج خواند و افزود: در این مجموعه مدیریتی مباحث مختلفی در خصوص تحقق این مهم مطرح و تعاریف متعددی در این راستا ارائه شده است؛ این موضوع با مباحث عمیق کشوری از جمله تحریم و ضرورت حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گره خورده است؛ بر این اساس نیاز است، کارشناسان شهری با ظرافت و حساسیت ویژه ای برای دستیابی به این مهم تلاش کنند. وی، اذعان داشت: درآمدهای پایدار شهری از عمده ترین مسائلی است که ذهن مدیران و کارشناسان شهری را به خود معطوف داشته است؛ در واقع مدیران شهری نیز اذعان دارند، که " درآمد های ناپایدار کنونی ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه کلان در بسترهای شهری نیستند " طبق این گفته و با محور قرار دادن این موضوع که " طراحی الگوی منطقی توسعه شهری و جذب درآمدهای پایدار راهکاری برای پویایی ساختارهای شهری است " باید نسبت به تدوین راهکارهای مناسب به منظور رسیدن به این درآمد ها تلاش جدی صورت گیرد.
متنوع تر و کیفی تر کردن منابع درآمدی
شهردار کرج در ادامه با مطرح کردن این موضوع که، امروزه توسعه پایدار برای کلانشهری چون کرج، یک نیاز اجتناب ناپذیر و ضروری است، به هدف مدیریت شهری در خصوص بهره گیری از درآمدهای پایدار و به تبع آن تعریف و اجرای پروژه‌ها متعدد با محور سرمایه ‌گذاری‌های گسترده در سطح شهر اشاره کرد و اظهارداشت: از راهکارهایی که به منظور تحقق این مهم معرفی می شود، متنوع تر و کیفی تر کردن منابع درآمدی است. ترکاشوند، عنوان کرد: تحقق این مهم زمینه را برای تعریف سرفصل های مختلف جذب درآمدهای پایدار مهیا می کند و موجب روند صعودی و تقویت بنیه منابع مالی می شود. وی، افزود: باید اذعان داشت، در صورتیکه، منابع پایدار و صحیحی برای مدیریت شهری تعریف نشود، این مجموعه های خدمات رسان با درآمدهای ناپایدار یا قادر به اجرای طرح‌های کلان نمی شوند و یا با سختی بسیار و با صرف مدت زمان طولانی نسبت به اجرای این طرح ها اقدام می کنند که این مهم خود روند توسعه شهری را به تعویق می اندازد. ترکاشوند، اظهارداشت: توسعه هدفمند شهر در نهایت منتهی به رفع نیازهای خدماتی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و رفاهی، شهر می شود ضمن آنکه، با تحقق این مهم شهر به سمت توسعه هدفمند هدایت می‌شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود