12 بهمن 1393
شماره خبر: 136782

مناسب سازی محیط شهری برای معلولان تکلیف مهم مسئولان شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مناسب سازی محیط شهری برای معلولان تکلیف مهم مسئولان شهری است


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در جلسه شورای راهبردی معلولان این کلانشهر گفت: مناسب سازی محیط شهری با نیازهای جانبازان و معلولان یکی از تکالیف اصلی مسئولان شهری است.
عباس سعیدی کیا در جلسه شورای راهبردی معلولان که با حضور رئیس انجمن معلولان و نابینایان استان البرز برگزار شد، عنوان کرد: مدیریت شهری کرج با در نظر گرفتن برنامه های مشخص و منسجم سعی در تقویت خدمات رسانی به معلولان در معابر شهری با استانداردسازی این معابر و مرتفع ساختن موانع با توجه به شرایط خاص این عزیزان دارد.
این مسئول اظهار داشت: این منطقه در سالجاری و برای اولین بار اقدام به احداث پارکی دو منظوره باهدف استفاده جانبازان و معلولان کرده است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. سعیدی کیا افزود: همچنین در راستای مناسب سازی پیاده روها و رفع مشکلات جانبازان، معلولان و نابینایان در این منطقه اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است که در سال 94 این اعتبار هزینه می شود. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج گفت: معلولان قشر مهمی از جامعه هستند که با توجه به محدودیت های جسمانی خود باید خدمات بیشتری برای رفاه حالشان به آنها ارائه شود و نهادهای تصمیم گیر و برنامه ریز شهری باید در راستای شناسایی دقیق مشکلات و بسترسازی برای رفع این معضلات و ارائه خدمات مطلوب به معلولان گام های موثری بردارند. در ادامه این نشست مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از معلولان خواست در خصوص مشکلات شان با شهرداری هم اندیشی کنند تا با ایجاد ارتباطی دوسویه راهکارهای مفید برای خدمات دهی به این قشر عملیاتی شود. گفتنی است، مقرر گردید نشست بعدی با محوریت بررسی عملکرد شهرداری در راستای مناسب سازی پل‌های عابر پیاده و نصب بیلبوردهای آموزشی ویژه معلولان با کارشناسان زیباسازی شهرداری کرج و دیگر متخصصین تشکیل شود. جلسه شورای راهبردی معلولان به صورت دوره ای و با هدف پیگیری مطالبات و نیازهای افراد معلول برپا شده و هر دوره آن در یکی از سازمان های عضو در این شورا برگزار می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود