16 بهمن 1393
شماره خبر: 137072

مشخصات فنی پروژه بازگشایی ادامه بلوار ماهان تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشخصات فنی پروژه بازگشایی ادامه بلوار ماهان تشریح شد


مدیر منطقه 7 شهرداری کرج در حضور معاون عمرانی وزیر کشور به تشریح مشخصات فنی پروژه احداث ادامه بلوار ماهان پرداخت و از کاهش چشمگیر ترافیک در هسته مرکزی این کلانشهر به دنبال بهره برداری از آن تا پایان سال جاری خبر داد.
حسین شریف کاظمی در این بازدید عنوان کرد: این پروژه در امتداد بلوار ماهان محدوه بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان به طول تقریبی هزار و 800 متر و در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث شده که شامل دو لاین رفت و برگشت بوده است و هر لاین به عرض 12.5 متر می باشد. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج اظهار داشت: از دیگر مشخصات فنی پروژه بازگشایی ادامه بلوار ماهان می توان به 20 هزار متر مربع فضای پیاده رو در عرض 4 متر و 20 هزار مترمربع فضای سبز در عرض 5 متر اشاره کرد. شریف کاظمی افزود: رفوژ میانی این پروژه به عرض 5/4 متر می باشد که در یکی از نقاط پر ترافیک شهر احداث شده است. این مسئول در ادامه بیان کرد: تا به حال در اجرای این پروژه از 15 هزار تن بتن آرسی سی استفاده شده است و پیش بینی می شود تا بهره برداری از این طرح عمرانی سه هزار و 600 تن آسفالت نیز بکارگرفته می شود. وی بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه، علاوه بر تامین ارتباط ترافیکی بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان، کاهش ترافیک در محدوده فلکه اول رجایی شهر و خیابان داریوش است. شریف کاظمی گفت: ایجاد ارتباط آسان، جذب سفرهای درون شهری، تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش بار ترافیکی از دیگر اهداف اجرای این پروژه می باشد و در این طرح عمرانی بهبود حمل و نقل شهری و کاهش معضل ترافیک هسته مرکزی شهر به عنوان هدفی مهم لحاظ شده است. وی با تاکید بر ضرورت توجه به رفاه شهروندان به عنوان مهمترین وظیفه مدیریت شهری، ادامه داد: از شاخص ترین مؤلفه هایی که رفاه شهروندی را شامل می شود، اجرای پروژه های عمرانی به ویژه طرح هایی با محور روانسازی ترافیک شهری و همچنین تامین زیرساخت های عمرانی است. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه ماهان به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: اتمام پروژه های عمرانی به ویژه بازگشایی ادامه بلوار 55 متری ماهان که سه باندی رجایی شهر را به بلوار اصلی باغستان (امام خمینی (ره) وصل می کند در اولویت کاری شهرداری قرار دارد. وی افزود: مجموعه مدیریت شهری کرج با همت و تلاش خود همواره به دنبال ارائه خدمات به شهر و شهروندان این کلانشهر در راستای کسب رضایت حداکثری و رسیدن به شهری آباد و مدرن خواهد بود.
گفتنی است در این بازدید معاون عمرانی استاندار البرز، جمعی از اعضای شورای شهر اسلامی، شهردار کرج و دیگر مدیران دولتی و شهری نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود