5 اسفند 1393
شماره خبر: 138210

کمال انسانی در آینه وجود پرستاران به اوج می رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کمال انسانی در آینه وجود پرستاران به اوج می رسد


عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (س) و روز پرستار به تمامی دست اندرکاران عرصه سلامت بویژه این سپید پوشان خستگی ناپذیر که..
شمع وجودشان را در راه بهبودی بیماران آب می کنند، اظهار داشت: کمال انسانی در آینه وجود پرستاران به اوج می رسد و آنان شاگردان حقیقی مکتب زینبی (س) هستند.
فاطمه آجرلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ادامه داد: در شرایطی که یزیدیان با زیر پا گذاشتن ارزش های انسانی و دستورات الهی در برابر بهترین بندگان خدا شمشیر کشیدند و با ایجاد فضای تهدید و تطمیع سعی در گمراهی مسلمانان داشتند، حضرت زینب (س) با شجاعت و فداکاری در برابر دشمنان دین و شریعت ایستادگی کرد و طی خطبه ای صریح و قاطع، ضمن در هم شکستن ابهت پوشالی مجلس یزید، همگان را متوجه ظلم بزرگی که بر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان رفت، ساخت و در برابر همه بی عدالتی ها زبان به افشاگری و انتقاد گشود. وی از آن بانوی بزرگوار به عنوان الگوی تمام عیار یک زن مسلمان یاد کرد و با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام هرگز فعالیت های اجتماعی بانوان و نقش آفرینی ارزنده آنان در عرصه های مختلف را محدود نکرده است، عنوان کرد: نیم نگاهی به تاریخ جهان و مروری بر زندگی بانوانی همچون: حضرت فاطمه (س)، حضرت مریم (س)، حضرت آسیه (س)، حضرت زینب (س) و... نشانگر این واقعیت عظیم است که پروردگار متعال در مقاطعی از روزگار انجام حساس ترین ماموریت های الهی را به بانوان محول کرده و آنان نیز به خوبی از اجرای آنچه تقدیر الهی مقرر فرموده، بر آمده اند که حکایت از ظرفیت های بانوان برای تاثیرگذاری مثبت بر سرنوشت جهان هستی دارد. عضو پارلمان شهری کرج با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی برای به انحراف کشاندن مسیر حرکت بانوان در کشورهای اسلامی بویژه ایران، تلاش برای معرفی ابعاد شخصیتی بانوان برگزیده اسلام بویژه حضرت زینب (س) را موجب الگوسازی و ایجاد انگیزه در زنان برای ایستادگی در برابر ضد ارزش ها دانست و اذعان داشت: باید به نسل های جدید گفته شود که آن بانوی کریمه و مهربان در برابر کوهی از زر و سپاهی از زور از حفظ عفت و حجاب اسلامی عقب نشینی نکرد و با تحمل انواع سختی و مشکلات، حاضر به معامله متاع ناچیز دنیا با گوهر ارزشمند وجود خویش نشد. به گفته آجرلو، ساختار زندگی ایرانی – اسلامی و نسخه نهادهای فرهنگی برای زندگی عزتمند و رو به جلوی بانوان در عصر کنونی باید از سیره و اخلاق بزرگ بانوانی همچون حضرت زینب کبری سلام الله علیها استخراج شود و امروز بیش از آنکه نام این عزیزان را در سخنرانی ها تکرار کنیم و به زبان بیاوریم، به معرفی و تشریح سجایای اخلاقی و کرامات آنان برای نسل های جدید نیاز داریم تا چشمه ای زلال برای رفع تشنگی روحی جوانان و نوجوانان در جامعه جاری و ساری شود. این نماینده مردم کرج در پارلمان شهری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد شدید از جریانی که زنان فاقد ویژگی های اسلامی را به عنوان «الگو» به نسل های جدید معرفی می کند و سپس با سناریو سازی و ایجاد هیاهوی رسانه ای آنان را برای «برهنه نمایی» روانه هالیوود و غیره می کند تا این طور وانمود شود که پیوستن به سبک زندگی غربی نهایت آمال بانوان شایسته ایرانی است، گفت: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی باید بدانند که بانوان ایرانی الگویی جز حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت معصومه زهرا (س) و... ندارند و با تاسی از آرمان ها و رهنمودهای عالمانه آن بزرگواران، در مسیر کمک به توسعه و آبادانی مضاعف میهن اسلامی، بومی سازی فناوری های علمی و تولید علم و ثروت گام بر می دارند.
پرستاران از بی عدالتی و نابرابری ها رنج می برند
عضو پارلمان شهری ایران کوچک در ادامه دیگر مناسب پنجم اسفند ماه (روز پرستار) را یادآور شد و عنوان کرد: این قشر دلسوز و زحمتکش برغم قرار داشتن در شرایط کاری سخت و زیان آور، از لحظه بستری و پذیرش بیمار در بیمارستانها تا لحظه بهبودی کامل با وی همراه می شوند و ضمن همدردی و مراقبت از بیماران، خانواده های آنان را نیز به سلامتی دوباره عزیزان شان امیدوار می کنند. این عضو فعال نظام سلامت با دعوت از مسئولان برای نگاه واقعی به مشکلات قشر پرستار اعم از سختی کار، حقوق پایه، ساعات و شیفت های کاری، اضافه کار، امکانات رفاهی و تفریحی، امنیت شغلی، محل خدمت، پاداش و...، این سفید پوشان جامعه را در معرض انواع استرس های شغلی، سختی های ناشی از کار زیان آور و فرسایش روحی و روانی دانست و خواستار بازنگری مقامات وزارت بهداشت در شرایط کاری آنان و اصلاح آنچه مانع از شکوفایی استعدادهای حقیقی زنان و مردان فعال در این عرصه می شود، شد. آجرلو با تصریح بر اینکه پرستاران از بی عدالتی و نابرابری ها رنج می برند و در برابر هدیه با ارزشی که به جامعه تقدیم می کنند، حقوق مکفی دریافت نمی کنند و همواره در معرض فشارهای روانی و سختی کار قرار دارند، بیان داشت: تعرفه گذاری صحیح خدمات نظام پرستاری، افزایش دو برابری حقوق شیفت شب، کاهش سن بازنشستگی، افزایش سقف مرخصی های ماهانه، قبول تقاضای بازنشستگی پیش از موعد، ارایه تسهیلات رفاهی و وام های با نرخ سود پایین، تهیه و تدوین سند صیانت از حقوق حرفه ای پرستاران، بازنگری در حقوق و مزایا و توجه به مسایل تفریحی و سرگرمی از جمله مطالبات به حق پرستاران از مسئولان است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ماموریت ها و برنامه های متنوع معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، بر اتخاذ تدابیری به منظور ارایه امکانات مطلوب ورزشی و فرهنگی به شاغلین در نظام سلامت (بویژه پرستاران) در این کلانشهر تاکید کرد و آن را اقدامی خلاقانه در راستای اشاعه فرهنگ سلامتی در جامعه و ارتقای بهداشت روانی شهروندان توصیف نمود. وی سخنانش را با تقدیم این جمله به پرستاران خدوم پایان داد و باری دیگر سالروز ولادت حضرت زینب (س) را به همگان تبریک و شادباش گفت؛ «پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار؛ وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار؛ پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی. برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود