6 اسفند 1393
شماره خبر: 138356

کاهش وابستگی آبیاری عرصه های فضای سبز به آب شرب دغدغه ملی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کاهش وابستگی آبیاری عرصه های فضای سبز به آب شرب دغدغه ملی است


مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: یکی از دغدغه های اصلی این نهاد اصلاح شبکه آبیاری و تامین منابع آب غیر شرب مورد نیاز به منظور سیراب کردن عرصه های فضای سبز می باشد که متاسفانه دچار محدودیت منابع مالی هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع با بیان این مطلب اظهار داشت: جهت صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به شرکت مدیریت منابع آب پیشنهاد دادیم تا با کنترل و تشخیص میزان استحصال آب های زیرزمینی و استفاده از آب قنات های موجود در سطح شهر، مانع از اسراف و از بین رفتن این نعمت الهی شویم.
وی بیان داشت: عملیات پمپاژ قنات های موجود در باغ ترقی جهت تامین رفاه حال شهروندان و ارتقای بهداشت و سلامت شهری و در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی انجام شد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اجرای مدیریت صحیح در پیشبرد اهداف سازمانی تاکید کرد: در تلاش هستیم با کمترین هزینه فضای سبز را نگهداری نمائیم و سیاست های سازمان با تمهیداتی چون بازخرید نیروهای مازاد، کاهش جذب نیرو و ... جهت کاهش هزینه ها می باشد. این مسئول با اشاره به اجرای پروژه های جنگلکاری در باغستان غربی بیان داشت: عملیات جنگل کاری این طرح که به وسعت 200 هکتار می باشد، نیازمند هزینه های حفظ و نگهداری می باشد و از مدیریت شهری خواستار نگاه ویژه به این طرح هستیم. دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در گذشته کلانشهر کرج به عنوان باغ شهر شناخته می شد و در حال حاضر تنها لکه هایی از فضای سبز در نقشه شهری باقی مانده است که بسیار تاسف بار است. امیر حسام عباسی تصریح کرد: لزوم حفظ باغات و فضای سبز در شهر ضروری و امری حیاتی است و تخصیص اعتبار جهت نگهداری آنها نیازمند توجه پارلمان شهری می باشد.در پایان این جلسه، پس از انجام گفتگوها و بررسی های لازم، بودجه پیشنهادی جهت حفظ و نگهداری عرصه های فضای سبز این کلانشهر که از سوی سازمان پارکها و فضای سبز تقاضا شده بود، مورد تصویب قرار گرفت و بررسی ردیف های اعتباری عمرانی، حفظ باغات و... به زمان دیگری موکول شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود