7 اسفند 1393
شماره خبر: 138385

جذب نیروهای مازاد موجب وقفه در خدمت رسانی مطلوب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جذب نیروهای مازاد موجب وقفه در خدمت رسانی مطلوب می شود


قائم مقام شهردار کرج متورم و اشباع شدن فضای شهرداری این کلانشهر از نیروهای انسانی را موجب کند شدن سرعت حرکت مجموعه در آینده خواند و تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی در شهرداری طی سال های گذشته به صورت شایسته ای رخ نداده و نیازمند اصلاح و بهبود است.
محمدرضا رضاپور با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای هر سازمان و دستگاهی است، ادامه داد: همانقدر که وجود نیروی انسانی در بهبود شرایط و افزایش کیفیت خدمات رسانی مفید و موثر است، بر هم خوردن تعادل فضا با وجود حجم زیادی از نیروها و افزایش بیش از حد نیاز، موجب کند شدن چرخه حرکت و آسیب دیدگی مجموعه خواهد شد. وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته مدیریت مطلوبی در امور استخدامی و نیروی انسانی مجموعه شهرداری کرج رخ نداده و همین موجب تورم بیش از حد بدنه این دستگاه از لحاظ نیرو شده است. به گفته رضاپور، این امر آسیب هایی را به مجموعه وارد آورده و کم کم سیستم را با مشکل مواجه خواهد کرد که از این جمله ناکارآمدی برخی نیروها با توجه به برخورداری از عدم تخصص و مهارت کافی در وظایف محوله است. معاون اداری و مالی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته با حضور مسئولان دستگاه های نظارتی و بخش هایی که بیشترین حجم نیرو در آنها تمرکز یافته، همچون خدمات شهری و فضای سبز، جلسات متعددی را برگزار کرده و تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم. رضاپور، بخشی از مسئولیت اصلاح وضعیت موجود را بر عهده مدیریت اداری شهرداری کرج دانست و اضافه کرد: انتظار می رود مدیریت جدید اداری با درایت و برنامه ریزی مناسب نسبت به انجام تصمیمات متخذه و کاهش ازدحام و ازدیاد نیروها در مجموعه اقدام نماید. وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین کاهش تبعیض میان پرسنل را از دیگر خواسته های شهردار کرج و معاونت اداری و مالی از مسئول مذکور عنوان کرد و بیان داشت: وضعیت معیشتی کارکنان باید همواره در نظر گرفته شده و تبعیض های موجود از میان برود.
قائم مقام شهردار کرج اذعان کرد: مسئولیت ساماندهی به این خواسته بویژه به عهده مدیران امور رفاهی، کارگزینی و اداری مالی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با امور معیشتی کارمندان در ارتباط هستند. وی در عین حال بر لزوم رعایت انضباط کاری و ضوابط اداری از سوی کارکنان تاکید کرد و یادآور شد: اگرچه کارآمدی نیروها نباید نادیده گرفته شود اما در بحث درآمد پرسنلی، پرداخت ها باید متوازن، بدون تبعیض و با رعایت نظام هماهنگ پرداخت صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود