20 دی 1390
شماره خبر: 3869

كارآمدی نیروی انسانی از هزینه های اضافی جلوگیری می كند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كارآمدی نیروی انسانی از هزینه های اضافی جلوگیری می كند

معاون اداری مالی شهرداری كرج با تاكید بر جذب نیروهای كارآمد و توانمند در مدیریت شهری گفت: جذب نیروهای كارآمد و بهره گیری از توان و ظرفیت پرسنل توانمند از صرف هزینه های اضافی پیشگیری می كند.
'مهرداد ترابیان' ایرنا افزود: بررسی كیفی عملكرد شهرداری ها زمانی محقق می شود كه ابتدا نیروهای انسانی و ظرفیتهای كاری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. وی عملكرد فردی پرسنل را بازتاب نهایی و خروجی عملكرد سازمان دانست و عنوان كرد: با نگاهی كلی به فعالیتهای درون سازمانی می توان به این نتیجه رسید كه تحقق اهداف سازمانی در گرو فعالیت موثر و مطلوب كاركنان است. این مسوول با بیان اینكه مدیریت شهری با توجه به مسئولیت های خرد و كلان نیاز به توان بالای پرسنل دارد، افزود:‌ اولین و مؤثرترین گام در رسیدن به برنامه های از پیش تعیین شده در این دستگاه نیروهای انسانی هستند. وی تاكید كرد: بحث دیگری كه نباید در مجموعه مدیریتی شهر از آن غافل شد، موضوع مدیریت واحد شهری است. ترابیان اظهار داشت: مدیریت شهری بر گرفته از خدمات دهی موثر مبتنی بر كار حرفه ای تك تك افراد شاغل در مجموعه است. وی با مهم ارزیابی كردن تربیت نیروهای انسانی، این امر را عامل پیشرفت و موفقیت سازمان دانست و گفت: رسیدن به اهداف سازمان در گرو توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است.
معاون اداری مالی شهرداری كرج از نیروی انسانی به عنوان یكی از مهمترین عوامل پیشبرد اهداف و ارتقای بهره‌ وری سازمانها یاد كرد و افزود: عامل انسانی بیش از سایر عوامل در شالوده ‌سازی، نگهداری و گسترش سطح عملكرد و تكمیل ماموریت سازمان نقش دارد ضمن آنكه بهبود كیفیت و بهره‌ وری به عوامل انسانی درگیر در فرایند رشد و تحول سازمان بستگی دارد. ترابیان، نیروهای انسانی را سرمایه‌ های سازمانها دانست و عنوان كرد: بر این اساس شناخت استعدادها، ‌انتخاب و به كارگیری نیروهای انسانی شایسته در سطوح مختلف مشاغل سازمانی، پایش عملكرد و افزایش مهارت و هدایت صحیح نیروی انسانی، امری ضروری است. وی با تاكید بر طراحی سیستم پویا و جامع اظهار داشت: این مهم باید بر اساس توانایی و قابلیت های بالقوه نیروهای شاغل در سازمان، صورت گیرد.



منبع : ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود