10 اسفند 1393
شماره خبر: 138529

وعده مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج محقق شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وعده مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج محقق شد


با تحویل بخش اول تجهیزات الکتریکال (ریل سوم و متعلقات) به سازمان قطار شهری کرج و حومه، وعده مدیرعامل این نهاد در حرکت متروی این کلانشهر به سمت ریل بهره برداری یک گام به حقیقت نزدیک تر شد و با این حساب می توان سال 94 را فصل شکوفایی این پروژه نیمه تمام ملی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه در همین ارتباط گفت: با رایزنی های صورت گرفته و جلب موافقت دولت محترم برای انتشار اوراق مشارکت تکمیل خط 2 متروی این کلانشهر، همچنین توافق با شرکت بین المللی چینی (سیتیک) جهت اخذ تسهیلات فاینانس و تزریق نقدینگی از سوی مدیریت شهری، گام های بلندی به سوی بهره برداری از آن برداشته ایم که به حمد الهی تا پایان سال 94، حداقل 2 ایستگاه آماده مسافرگیری و افتتاح خواهد شد. این مسئول با بیان اینکه بخش دیگری از تجهیزات الکتریکال که در عملیات ریل گذاری مورد استفاده قرار می گیرد، تحویل سازمان و دپو شد، اظهار کرد: قراردادهای خرید تجهیزات ریلی، الکتریکال و... به موازات تلاش برای جذب نیروی متخصص انسانی جهت آغاز عملیات بهره برداری در حال انجام است و با تحویل و نصب تجهیزات مربوطه، مشکل خاصی برای مسافرگیری در ایستگاه های منتخب وجود نخواهد داشت. همتی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های کشورمان به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در مرکز استان البرز، چاره‌ای به غیر از تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو نداریم و به همین دلیل طرح احداث مترو طی سال‌های گذشته با جدیت پیگیری می‌شود. به گفته وی، تجهیزات خریداری شده شامل: ریل سوم، دی سی سوئیچ و ترانس‌های آر. اس بوده که از شرکت های توانمند خریداری شده است و با ورود و نصب این تجهیزات، بخشی از نیازهای خط دو قطار شهری کرج تامین خواهد شد... مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه با بیان اینکه عملیات حفاری 15 کیلومتر از 27 کیلومتر تونل خط دو قطار شهری به پایان رسید، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ریل گذاری دراین خط آغاز شود. به گفته وی، تجهیزات خریداری شده شامل: ریل سوم، دی سی سوئیچ و ترانس‌های آر. اس بوده که از شرکت های توانمند خریداری شده است و با ورود و نصب این تجهیزات، بخشی از نیازهای خط دو قطار شهری کرج تامین خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه دلیل طولانی شدن احداث مترو کرج و بهره‌برداری از آن چیست، گفت: مترو کرج پروژه‌ بزرگی است که با اعتبارات استانی و شهرستانی به پایان نمی‌رسد و باید از اعتبارات ملی و حتی سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای این طرح استفاده کنیم. مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج در پایان افزود: بنابراین مهمترین نیاز ما بحث تامین اعتبارات مالی است، اما با تمام کمبودها، تلاش بسیاری طی سال‌های اخیر برای تکمیل این پروژه انجام گرفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود