12 اسفند 1393
شماره خبر: 138651

بازدید رایگان 4 هزار گردشگر از جاذبه های ایران کوچک در تعطیلات بهاری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازدید رایگان 4 هزار گردشگر از جاذبه های ایران کوچک در تعطیلات بهاری


مدیر اجتماعی شهرداری کرج گفت: هماهنگی های لازم برای گردش رایگان چهار هزار نفر در تعطیلات نوروز به منظور بازدید از اماکن و ابنیه دیدنی و تاریخی شهر کرج به عمل آمده است.
محسن برجی بیان داشت: کوشیدیم با بررسی معایب و مزایای برنامه های فرهنگی شهرداری کرج در سال گذشته به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت، با کاهش ابعاد و ضعف های برنامه ها بر غنا و تاثیرگذاری آنها بیافزاییم. وی با تصریح بر اینکه گردشگری طبق سفارشات دین اسلام و ائمه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند تاثیر بسزایی در تفکر و فرهنگ افراد داشته باشد، اجرای این برنامه را توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج خواند. برجی بیان داشت: گردشگری در برنامه های امسال شهرداری کرج با دو رویکرد برگزار می شود که تلفیق گردشگری با موضوعات شهری از جمله این رویکردها است. این مسئول تحقق این هدف را با بازدید همزمان از مراکز تاریخی و شهری کرج از جمله قطار شهری دانست و خاطرنشان کرد: همچنان که بازدید از اماکن تاریخی همچون کاخ سلیمانیه، قلعه صمصام و نظایر آن را مد نظر قرار داده ایم، شهروندان را برای بازدید از طرح های عمرانی و شهری در محل این پروژه ها خواهیم برد.
تونل مترو، شهری در اعماق زمین
مدیر اجتماعی شهرداری کرج از جمله این طرح ها را تونل های قطار شهری عنوان کرد و افزود: سفری در اعماق زمین برای ملاحظه مراحل و شیوه احداث تونل قطار شهری کرج برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا از این طریق، همشهریان شاهد شیوه شکل گیری شهر بزرگی باشند که درون زمین و دور از چشم آنها در حال ساخت می باشد. وی دیگر رویکرد تعیین شده در این برنامه را افزایش تعداد گردشگران عنوان کرد که طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های به عمل آمده نسبت به نوروز سال 93 دو برابر خواهد بود. به گفته برجی، در نوروز امسال حدود توسط معاونت فرهنگی شهرداری کرج و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، دو هزار نفر از مراکز تاریخی و اماکن شهر دیدن کردند که امسال این ظرفیت تا چهار هزار نفر افزایش پیدا کرده. این مسئول با اشاره به اینکه در شهر کرج 200 نقطه دیدنی تاریخی و ملی وجود دارد، اذعان داشت: این بازدیدها که طی آن حداقل دو نقطه مهم و تاریخی شهر مورد بازدید قرار خواهد گرفت، از سوم فروردین ماه آغاز و تا سیزدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود