16 اسفند 1393
شماره خبر: 138850

گسترش شهرنشینی بخشی از فضای سبز شهر را به نابودی کشاند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گسترش شهرنشینی بخشی از فضای سبز شهر را به نابودی کشاند


رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج با بیان اینکه گسترش شهرنشینی در دهه های اخیر بخشی از فضاهای سبز این شهرستان را به نابودی کشاند، گفت: با بسیج امکانات و مشارکت مردم باید سبزینگی را به این منطقه باز گرداند.
میرابراهیم صدیق مناسبت هفته درختکاری اظهار داشت: ساخت وسازهای بی رویه، گسترش شهرنشینی، افزایش جمعیت، افزایش خودروها و قرار گرفتن در مسیر تردد خودروهای 14 استان کشور، کرج سر سبز و زیبا را به یکی از کانون های آلوده هوا تبدیل کرده است. وی ادامه داد: امروز برای برون رفت ازاین وضعیت آلایندگی، چاره ای جز احیاء و توسعه فضاهای سبز دراین منطقه نیست. رئیس شورای شهرستان کرج تاکید کرد: زمانی می توانیم زیبایی و طراوت را به کرج باز گردانیم که مردم همگام با مسئولان شهری و اجرایی دربرابر مشکلات زیست محیطی احساس مسئولیت کنند. صدیق گفت: امروز در جهان یکی از مولفه های رشد و توسعه یافتگی میزان فضای سبز در شهرها و کشورها است که اگر به این مقوله بی توجه باشیم، درآینده ای نه چندان دور آلاینده ها زندگی را بر مردم سخت خواهد کرد. وی در ادامه نقش فضاهای سبز در پالایش و طراوت هوا اثر گذار دانست و افزود: تا دیر نشده باید در کوتاه ترین زمان، فرهنگ درختکاری را در عمق وجود خودمان نهادینه کنیم و هر شهروند به سهم خود در کاشت درخت و توسعه فضای سبز فعالیت کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: نباید فراموش کنیم که در دین اسلام به مقوله کاشت درخت و نگهداری از آن سفارش فراوان شده و امروز در این وضعیت که بسیاری از شهرها با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند، اهمیت این سفارش دینی بیشتر آشکار شده است. وی تصریح کرد: درختکاری یکی از سنت های پسندیده ای است که در دین مبین اسلام بویژه از سوی پیامبر رحمت و مهربانی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و ائمه معصومین (ع) مورد تاکید فراوان قرار گرفته است. رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج اظهار داشت: بر این اساس تا دیر نشده است باید سرانه های فضای سبز شهری را با استانداردهای جهانی پیوند دهیم وآلاینده ها را به حداقل برسانیم. وی گفت: بخش عمده نشاط و سلامت انسان ها به محیط زیست زیبا و با طراوت تحقق می یابد، بنابراین در شهرستان کرج تلاش ها بر این است که سر سبزی به این منطقه پر جمعیت و میلیونی بازگردد. صدیق افزود: توسعه ساختمان ها و صنایع تهدیدی بزرگ برای نابودی فضای سبز در کرج است به طوری که هر ساله مساحت زیادی از زمین های شهری باید به آن اختصاص داده شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج تاکید کرد: به منظور بازدهی اکولوژیکی و زیباسازی بخش های شهری، کاهش دمای محیط، تولید اکسیژن و افزایش نفوذپذیری خاک در مقابل انواع بارش ها باید اراضی را با کاشت درختان زیبا کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود