16 اسفند 1393
شماره خبر: 138884

گشایش فرهنگسرای شهید آوینی به توسعه «فرهنگ شهروندی» کمک می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گشایش فرهنگسرای شهید آوینی به توسعه «فرهنگ شهروندی» کمک می کند


مدیر منطقه 11 شهرداری کرج اظهار داشت: گشایش فرهنگسرای شهید آوینی به توسعه «فرهنگ شهروندی» کمک می کند و بخشی از نیازهای ساکنین به برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه های گوناگون را پوشش می دهد.
مجتبی اسکندری با بیان اینکه شهرها در کنار رشد سرانه های عمرانی و خدماتی، در مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز نیازمند توجه ویژه مسئولان می باشند، بیان کرد: امروزه کارشناسان بر این موضوع که تبعات ناشی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی بر زندگی شهری به مراتب بیشتر از فقر زیر ساخت ها و سرانه های خدماتی است، تاکید می ورزند و خواستار توجه بیش از پیش مدیریت شهری به تقویت نشاط اجتماعی شهروندان و ایجاد بستر مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها بویژه نسل جوان هستند.
این مدیر با اشاره به قرار گرفتن چند زندان بزرگ کشور در کرج که به مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز دامن زده است، بیان کرد: رشد ساخت و سازهای بی رویه و مهاجرپذیری بالای این کلانشهر طی سالهای اخیر موجب عدم تناسب منطقی بین نیازها و امکانات شهری بویژه در حوزه های رفاهی و آموزشی شده که این موضوع، مردم و مسئولان را به شدت دچار دغدغه کرده است. وی با تاکید بر اینکه «فرهنگ شهروندی» در کلانشهرها حرف نخست را می زند، اضافه کرد: ارتقای «فرهنگ شهرنشینی» ضمن کاهش هزینه های جاری اداره شهر، شهروندان را به صحنه مشارکت عمومی می کشاند و آنان را برای پرداخت به موقع عوارض شهری و ایفای سایر تکالیف شهروندی ترغیب و تشویق می نماید.
این مسئول در همین ارتباط از گشایش فرهنگسرای شهید آوینی با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با هدف ارتقای سرانه های فرهنگی، ایجاد بستر مناسب برای ارایه «آموزش های شهروندی»، غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف مردم و توانمندسازی شهروندان با برگزاری دوره های گوناگون آموزشی به همت معاونت فنی و عمرانی و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج احداث شده و در آستانه بهار طبیعت تقدیم شهروندان می شود. به گفته اسکندری، این پروژه دارای 3 طبقه، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، 2 باب مغازه، محل تشکیل کلاس های مختلف آموزشی و... می باشد که در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 مترمربع احداث و برای آن افزون بر 37 میلیارد ریال هزینه صرف شده است. وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از گشایش فرهنگسرای شهید آوینی در این سال ابراز رضایت کرد و گفت: امید است حرکت مردم و مسئولان در مسیری باشد که ضمن تحقق منویات ایشان در تمامی حوزه ها، بتوانیم خدمتی شایسته شان شهروندان گرامی به آنان ارایه نماییم و بویژه در مباحث فرهنگی و مذهبی که جزو ضرورت های اساسی به شمار می روند، خدمتی بیش از پیش ارایه نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود