1 آذر 1391
شماره خبر: 15451

ارتقای فرهنگ شهرنشینی ابزاري کارآمد در کاهش هزینه های شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارتقای فرهنگ شهرنشینی ابزاري کارآمد در کاهش هزینه های شهری است

سپیدار آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: ارتقای فرهنگ شهرنشینی و آموزش مولفه های مطلوب شهروندی و از کارآمد ترین ابزارهای کاهش هزینه های جانبی شهر است.
محمود دادگو فرهنگ شهرنشینی را شامل مجموعه ای از قانون های حاكم بر زندگی افراد و جوامع شهری ذکر و بیان کرد: زندگی شهرنشینی تحث تاثیر این مهم مطلوب و بهینه خواهد شد و به تبع آن برنامه های مدیریت شهری به شکل مطلوب تری اجرایی می شود. این مسئول، یكی از كارآمدترین ساز و كارهای مدیریت شهری برای رسیدن به مناسبات اجتماعی مطلوب و كاهش هزینه های وارده بر شهر را ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی خواند و بر تمرکز و توجه به اجرای برنامه هایی دراین خصوص از سوی متولیان ذیربط تاکید کرد. دادگو با بیان اینکه، فرهنگ شهرنشینی نقش بسزایی در ایجاد تعامل، انسجام و مشارکت های مردمی دارد، افزود: از خروجی های مثبتی که تحت تاثیر ارتقاء فرهنگ شهرنشینی حاصل می شود، افزایش سطح توانمندی سازی شهروندان است.
ضرورت ارتقاء رفتارهای مطلوب شهروندی
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت ارتقاء رفتار های مطلوب شهروندی، بیان کرد: توسعه و گسترش فرهنگ شهرنشینی با ارتقاء دانش، تقویت مهارت ها، كسب عادت های صحیح زندگی اجتماعی محقق می شود. دادگو در ادامه بر استفاده و بهره گیری از امكانات شهری تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان مردمی ترین نهاد های خدمت رسان جدیت و اهتمام ویژه ای برای تحقق این مهم دارند. وی ادامه داد: در واقع یکی از مهمترین و ضروری ترین اولویت های مدیریت شهری، توسعه فرهنگ شهرنشینی است. دادگو، رسیدن به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه، این مهم از اهدافی است که در مدیريت شهری دنبال می شود، افزود: از جمله اقداماتی که می تواند زمینه ساز رسیدن به این مهم باشد، ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و آشنایی شهروندان با سرفصل های آن است. این مسئول از مدیریت شهری به عنوان یکی از دستگاه های کارآمد و موثر به منظور تقویت مناسبات اجتماعی ذکر و بیان کرد: مدیریت شهری كارآمد نیازمند شهروندانی آگاه و آشنا به حقوق وظایف شهروندی است که با توجه به این مهم نیاز است، گسترش آموزش های شهروند مداری در زمینه های مختلف، كاركرد و فعالیت فرهنگی داشته باشد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود