17 اسفند 1393
شماره خبر: 138982

بلوغ فکری جوانان با حضور در فضاهای فرهنگی رقم می خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بلوغ فکری جوانان با حضور در فضاهای فرهنگی رقم می خورد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج ابراز امیدواری کرد: با احداث فرهنگسرای شهید آوینی، فرصتی برای رشد و بلوغ فکری و فرهنگی اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان منطقه 11 شهرداری کرج فراهم شود.
سعید فیروزگاه با اشاره به نیازهای فرهنگی شهر کرج و بویژه نقاط محروم و تازه تاسیس همچون کلاک و شهرک جهان نما، ساخت این مجموعه را یک اولویت و ضرورت اساسی برای منطقه خواند و ادامه داد: خوشبختانه مسئولان فرهنگی شهرداری و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با درک این ضرورت، نسبت به تامین اعتبار، احداث و تکمیل مجموعه فوق اقدام کردند که امروز شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ و فرهنگی در شهر هستیم. وی به ضرورت توسعه متوازن شهری در همه عرصه ها بخصوص حوزه فرهنگ تاکید کرد و افزود: نباید تمرکز احداث پروژه ها را بر مناطق برخوردار و دارا متمرکز کرده و نقاط محروم، کمتر توسعه یافته یا تازه تاسیس را از نظر دور بداریم. چنان که ایجاد فاصله طبقاتی در همه عرصه ها ناخوشایند و نامطلوب است، وجود فاصله در حوزه فرهنگ بسیار آسیب رساننده تر خواهد بود؛ با این تفاوت که آثار این ضررها طی زمان بسیار طولانی تری ظهور و بروز پیدا خواهد کرد. فیروزگاه بیان داشت: باید با تهیه نقشه راه در عرصه فرهنگ و استخراج ضعف ها و کمبودها در این حوزه، به بخش های عمرانی، آموزشی و فرهنگی به طور همزمان توجه نشان داد و این بخش ها را در کنار هم و در همه نقاط شهر به طور متوازن توسعه داد. این مسئول، ظرفیت سنجی را یکی دیگر از ضرورت های مورد نیاز برای پیشبرد اهداف فرهنگی شهر برشمرد و تاکید کرد: شناسایی امکانات حال حاضر و جلوگیری از خروج استعدادها و دارایی های فرهنگی شهر، یکی از لازمه های این حوزه است؛ چرا که هم اکنون بسیاری از سرمایه های فرهنگی و اجتماعی شهر خدمات خود را در خارج از کرج ارائه می دهند و این شایسته شهری با این کیفیت و جایگاه نیست.
وی با یادآوری اینکه ایجاد فضاهای فرهنگی و افزایش فرهنگسراهای داخل شهر ضمن ایجاد اشتغال و ظرفیت برای فعالان عرصه فرهنگ، امکان حضور هنرمندان و اهالی نامدار فرهنگ در کرج را فراهم می کند، اذعان داشت: به واسطه احداث این مکان، افراد مذکور می توانند به عنوان مولدان عرصه فرهنگ، به تدریس آموخته های خود به شهروندان و مراجعه کنندگان بپردازند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، با نگاهی به عملکرد فرهنگی شهرداری در سال جاری، توجه و تجهیز فرهنگسراها را نکته مثبتی در کارنامه این دستگاه عنوان کرد و افزود: این اقدامات در کنار راه اندازی خانه هنر و سپرده شدن آن به معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری اقدامی بوده است که به تقویت عرصه در شهر کمک قابل توجهی خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود