18 بهمن 1391
شماره خبر: 20044

ضرورت تدوین و اجرای طرح ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت تدوین و اجرای طرح ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر كرج


سپیدارآنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت تدوین و اجرای طرح ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر تاکید کرد.
داوود وحیدی با تاکید بر ضرورت تحقق طرح های ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر، عنوان کرد: این فضاها جزو ضرورت ها و اولویت های مهم شهر محسوب می شوند و به نوعی نیز می توان گفت، فضاهای فرهنگی لازمه رشد و ترقی عرصه فرهنگ است. وی با تاکید بر ضرورت ایجاد ساختارهای کارآمد و منطقی به منظور توسعه سرانه فرهنگی در سطح شهر اظهارداشت: مهمترین اقدام در این زمینه شناخت نارسائی ها و تلاش برای رفع آن می باشد. این مسئول با بیان اینکه، طرح ساماندهي و توسعه فضاهاي فرهنگي از اصول خاصی تبعيت مي کند، عنوان کرد: تقویت محورهای توسعه فرهنگ امری بسیار مهم است که با انجام آن می توان، پایداری و کارآمدی اجرای طرح های فرهنگی را تضمین کرد. وحیدی، از جمله مهمترين محور هاي توسعه فرهنگ در سطح شهر را اجرای محله ای برنامه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد و اماكن مذهبي محلات نقش بسزایی در توسعه برنامه های فرهنگی ایفا می کند.
لزوم توجه به ویژگی های تاریخی و هویتی شهر در اجرای طرح های فرهنگی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با مهم ارزیابی کردن، ویژگی های تاریخی و هویتی شهر در اجرای طرح های فرهنگی، اظهارداشت: سه ويژگي تاريخي، هویتی و فرهنگي شهر با توجه به سند ساختاري ساماندهي و توسعه فضاهاي فرهنگي در ایجاد ساختار و شاکله برنامه های فرهنگی مهم می باشد. وحیدی، برنامه ریزی فرهنگی را به عنوان بخشی از فرایند توسعه پایدار ذکر و عنوان کرد: این نوع برنامه ریزی جهت تقویت اجزای اصلی هویت فرهنگی اهمیت دارد. وی با اشاره به تنوع فرهنگ در کلانشهر کرج، بیان کرد: برای پایداری و تقویت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود