18 اسفند 1393
شماره خبر: 139019

كودكانه های سبز دانش آموزان در "اكسیژن" باغستان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كودكانه های سبز دانش آموزان در "اكسیژن" باغستان


ویژه برنامه "اکسیژن" ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در باغستان محل اجرای پروژه جنگل کاری شمال غرب کرج برگزار و با استقبال بی نظیر نونهالان و نوجوانان روبرو شد.
همزمان با فرا رسیدن هفته درختکاری از سوی روابط عمومی سازمان پارکها، مراسمی با عنوان "اکسیژن" در محل اجرای پروژه جنگل کاری شمال غرب کرج (باغستان) اجرا شد.
در برگزاری این مراسم، بیش از 500 نفر از دانش آموزان پسر مقاطع ابتدایی و راهنمایی، طبیعت دوستان، انجمنهای مردمی، اعضای جمعیت هلال احمر و ... حضور داشتند و هفته درختکاری را گرامی داشتند. در برنامه اکسیژن، از سوی کارشناسان سازمان پارکها نکاتی در زمینه آموزش کاشت نهال، باغبانی و نگهداری از گلها و گیاهان به دانش آموزان و حاضرین در مراسم ارائه شد. برگزاری مسابقه علمی با محوریت فضای سبز و کشاورزی از دیگر بخشهای جذاب برای دانش آموزان بود که با استقبال حداکثری نوجوانان مواجه و در پایان به 20 نفر از شرکت کنندگان بسته باغبون باشی اهدا شد. در پایان این مراسم دانش آموزان حاضر به صورت خودجوش با هدف حمایت از درختان و منابع طبیعی به جمع آوری زباله های موجود در طبیعت پرداختند. همچنین در این مراسم باغبون باشی اولین کاراکتر آموزشی ترویجی فضای سبز کشور نیز به ارائه نکات آموزشی به دانش آموزان پرداخت. لازم به ذکر است که گزارشگر برنامه یکشنبه سبز رادیو البرز نیز تمامی آیتمهای مراسم مذکور را از آنتن رادیو البرز به گوش مخاطبان رساند. مدیر روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: طی هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان البرز، مقرر شد که طی هفته درختکاری برنامه های ویژه ای با محوریت آموزش و ترویج فرهنگ درختکاری و نگهداری از گلها و گیاهان برای دانش آموزان برگزار شود. حمیدرضا عسگری ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد فضایی مفرح همراه با ارائه نکات آموزشی به دانش آموزان است تا بتوان فرهنگ حفظ و نگهداری از درخت و منابع طبیعی و توسعه فضای سبز را بین آنها نهادینه کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود