19 اسفند 1393
شماره خبر: 139111

حدود 3 هکتار فضای سبز در منطقه 9 شهرداری کرج احیا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حدود 3 هکتار فضای سبز در منطقه 9 شهرداری کرج احیا شد


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج گفت: در سال 93 سرانه فضاي سبز در این منطقه رشد چشمگیری داشته به طوریکه در سال جاری بالغ بر 3 هكتار فضاي سبز با مشاركت سازمان پاركها و فضاي سبز در منطقه احيا گردیده است.
عباس سعیدی کیا عنوان کرد: احداث فضای سبز با وسعت تقريبي 3 هزار متر مربع در سطح منطقه و ارائه خدمات مشاوره اي در مورد نحوه نگهداری گياهان به ويژه گياهان آپارتماني، بازسازي پارك هاي سطح منطقه و ترمیم 3 كيلومتر از رفیوژها از ديگر اقدامات شاخص صورت گرفته به منظور گسترش فضای سبز بوده است. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج اظهار داشت: همچنین شهرداري این منطقه در نظر دارد همزمان با فرا رسيدن هفته درختكاري، تا 20 اسفند ماه سال جاری 2 هزار اصله درخت مثمر را به شهروندان اهداء کند.
سعیدی کیا با اشاره به كاشت بیش از 2 هزار و 500 اصله درخت در منطقه 9 شهرداری کرج همزمان با روز درختكاري، افزود: طي دو سال گذشته بالغ بر 7 هزار اصله درخت در سطح این منطقه كاشته شده است و در حدود هزار اصله درخت دیگر نیز تا پایان هفته درختکاری به سرانه فضای سبز منطقه اضافه می شود. این مسئول گفت: حوزه فضای سبز منطقه با بهره گيري از سيستم هاي نوين آبياري تلاش كرده تا عمده فضاي سبز را تحت پوشش اين نوع آبياري قرار دهد و از اين طريق 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی گردد و راندمان آبياري تا 70 درصد افزايش پيدا نماید. وی بیان کرد: سيستم آبياري نوين در 2 هزار متر مربع از فضاي سبز منطقه 9 شهرداری کرج اجرایی شده است و بيش از 20 درصد از فضاي سبز منطقه تحت پوشش اين نوع آبياري قرار دارد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در ادامه با تاكيد بر برنامه هاي ويژه اين منطقه همزمان با فرارسيدن هفته درختكاري، یادآور شد: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته دو اكيپ كاشت درخت با حضور يك كارشناس و دو كارگر اقدامات مربوط به كاشت درخت را در منازل شهروندان انجام داده اند. سعیدی کیا همچنين با اشاره به برنامه هاي ویژه درختكاري در قالب طرح استقبال از بهار، عنوان كرد: موضوع كاشت انبوه گل هاي لاله، شب بو و نرگس و تهيه فرش هاي گل در فضاهاي سبز و مبادي ورودي منطقه از عمده ترين فعاليت هاي شهرداری این منطقه در طرح استقبال از بهار است. این مسئول در پايان خاطر نشان كرد: تمامي اقدامات صورت گرفته در منطقه به منظور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان صورت مي پذيرد و اميد می رود که تا سال آينده شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در سطح این منطقه باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود