20 اسفند 1393
شماره خبر: 139183

اجرای طرح کشوری" آسمان آبی؛ زمین پاک به کرج رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اجرای طرح کشوری" آسمان آبی؛ زمین پاک به کرج رسید


طرح کشوری" آسمان آبی؛ زمین پاک " باهدف حفظ و صیانت از محیط زیست شهری و نهادینه کردن اخلاق و رفتار شهروندی در برخورد با محیط زیست، پیرو اجرای طرح در پایتخت با همت شهرداری کرج در این کلانشهر اجرا می شود.
در جلسه " اجرای طرح جهادی پاکسازی شهر با مشارکت شهروندان و با شعار و اهداف طرح کشوری" آسمان آبی؛ زمین پاک " که با حضور اصغر نصیری، قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج و ناظرین خدمات شهری مناطق 12 گانه شهرداری پیش از ظهر روز جاری در محل معاونت خدمات شهری برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای این طرح برنامه ریزی و تصمیم گیری شد. نصیری در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور حسن مدیرروستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج، عنوان کرد: در این جلسات موضوعات بسیاری مطرح شد که از جمله آنها برنامه ریزی های مدون اجتماعی با هدف خدمت رسانی شایسته به شهروندان بوده است. آنچه در این برنامه ریزی ها مورد تاکید است، " همکاری و مشارکت ناظرین منطقه "، سامانه 137 که با توجه به نوع مسئولیت با شهروندان ارتباط تنگاتنگی دارند، می باشد؛ در این برنامه ریزی ها بر مشارکت شهروندان نسبت به اعلام مشکلات موجود در سطح منطقه تاکید شده است. وی، ادامه داد: آنچه شهروندان از سوی سامانه 137 در خصوص مسائل و مشکلات شهر اعلام می کنند، نقش بسزایی در تعیین اولویت های خدمات رسانی توسط خدمات شهری ایفا می کند و می تواند مبنای پیگیریهای مسئولان شهری برای رفع مشکلات باشد.
اجرای طرح نمادین " پاکسازی معابر شهری " با مشارکت شهروندان
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح نمادین " پاکسازی معابر شهری با مشارکت شهروندان" مبتنی بر شعار " آسمان آبی؛ زمین پاک "، اجرای این طرح زیست محیطی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آغاز این طرح با توجه به نمادین بودن به صورت پایلوت و در مناطق محدودی از سطح شهر اجرایی می شود. نصیری، اظهارامیدواری کرد: با تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت شهروندی در امور شهری همچنین دورنی شدن باور و اعتقاد صیانت از محیط زیست، این طرح در سالهای آتی در وسعت و گستره بیشتری از سطح شهر اجرایی شود و به عنوان یک روش ورویه در دستور کار مسئولان شهری به ویژه دستگاه های متولی محیط زیست قرار گیرد.
اعتقاد به تاثیر پذیری مشارکت مردم در امور شهری
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه باید همه به این اعتقاد برسیم که در انجام هر کاری مشارکت، حضور و نظر مردم را لحاظ کنیم، گفت: اگر در انجام همه امور و برنامه ریزیها خواسته های به حق شهروندان لحاظ شود، بی شک خروجی و حاصل برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های شهری مثبت خواهد بود. زیرا مردم نسبت به آنچه باور داند و در قبال آن احساس مسئولیت می کنند، حساسیت و واکنش بهتر ومطلوب تری دارند که این موجب اجرای امور به بهترین شکل ممکن می شود. نصیری در خصوص اجرای طرح نمادین " پاکسازی معابر شهری با مشارکت شهروندان" مبتنی بر شعار " آسمان آبی؛ زمین پاک "، با تاکید بر تلاش به منظور جلب مشارکت گسترده شهروندان در انجام این طرح، بیان کرد: باید برای نهادینه کردن این مهم برای سالهای آینده اقدامات موثری داشت تا در فصل ها وموقعیت های مناسب که شهر مهیای اجرای این طرح است، برای تحقق آن با مشارکت اجتماعی شهروندان اقدام شود. وی با عنوان این موضوع که برای نهادینه کردن فرهنگ و یا موضوعی لازم است ابتدا اعتماد و سپس باورمان را نسبت به آن موضوع تقویت کنیم، اذعان داشت: با رویکرد فوق می توان به نتیجه و اثر پذیری اقدامات، برنامه ها و سیاست گذاری ها مطمئن بود. این مسئول، افزود: در خصوص اجرای این طرح باید گفت، همه کسانی که در اجرای طرح" پاکسازی معابر شهری" مشارکت می کنند، زمینه را برای نهادینه کردن محتوای طرح، حفظ و صیانت از محیط زیست و مهمتر از آن نهادینه کردن فرهنگ " مشارکت شهروندان " در امور شهری مهیا می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود