28 آبان 1391
شماره خبر: 15226

انسجام و همبستگی زمینه ساز تحقق فرهنگ مدنی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انسجام و همبستگی زمینه ساز تحقق فرهنگ مدنی است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاکید بر ایجاد تعامل و همبستگی مدیریتی اظهارداشت: وجود مولفه های فوق زمینه ساز ایجاد فرهنگ مدنی در ساختارهای شهری است.
سید علی آقازاده با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد شهروندان به منظور مشارکت در امور اجرایی شهر، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند ایجاد همبستگی، تعامل و همگرایی است زیرا تحقق این مهم ضمن آنکه ضمانتی برای اجرای برنامه های هدفمند نظام شهری است، عامل موثری برای ایجاد فرهنگ مدنی در سطح شهر است. وی با اشاره به خروجی های مثبت جاری شدن " فرهنگ مدنی " در ساختار و نظام شهری، عنوان کرد: از اولویت های مهم نهادینه شدن این فرهنگ، افزایش سطح آگاهی های مردمی و به تبع آن رشد، پیشرفت و ارتقاء عملکرد مدیریتی در سطح شهر است. این مسئول، فرهنگ مدنی را عامل موثری در افزایش آگاهی و اشراف شهروندان از حقوق مسلم شهروندی خواند و عنوان کرد: تحت تاثیر این مهم، سطح آگاهی های مردم از حقوق شهروندی خود بالا می رود و مدیریت شهری کرج نیز به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های اجرایی شهر که ارتباط تنگاتنگی با شهروندان و زندگی شهروندی دارد، اهتمام ویژه ای در نهادینه کردن این فرهنگ دارد. آقازاده با بیان اینکه، با انسجام و همگرایی می توان نسبت به فعالیت های منسجم و سازمان یافته اقدامات مفید و سازنده ای را به انجام رساند، عنوان کرد: با رسیدن به این رویکرد اجتماعی می توان به اجرای موفق و کارآمد برنامه های شهری امیدوار بود.
ضرورت فراهم آوردن بسترهای مشارکت اجتماعی مردم در امور شهری
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن بسترهای مشارکت اجتماعی مردم در امور شهری، عنوان کرد: بنيادي ترين و اصولی ترین راهکارهای موفقیت در اجرای برنامه های شهری، فرم دهی به زير ساخت های شهری با رعایت و جاری کردن فرهنگ مشاركت مردمی است. آقازاده در تعریفی از مفهوم مشارکت شهروندان در امور شهری، بیان کرد: مهمترین موضوعی که درباره مشارکت شهروندان مطرح می شود، اداره شهر مبتنی بر تصمیم های مدیر شهر و لحاظ کردن ایده های شهروندی است. وی بیان کرد: حضور و مشارکت شهروندان در امور شهری و اجرای برنامه های تدوین شده ضن تقویت دیدگاه ها و اجرای دقیق و اصولی برنامه ها موجب می شود، شهروندان در خصوص اجرایی شدن طرح ها احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند که این موضوع تضمینی برای پیشرفت عملکردهای مثبت مدیریت شهری است. آقازاده با تاکید بر تدوین و عملياتي کردن طرح هایی به منظور جلب مشاركت مردمی اظهارداشت: برنامه ريزي جهت پيشبرد اهداف برنامه هاي مشاركتی از اولویت های مهمی است که به جد از سوی مدیریت شهری دنبال می شود.
وی، لزوم تقویت شاخص هاي مشارکت شهروندی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تحقق این مهم نقش بسزایی در دستیابی به توسعه پایدار شهری که از برترین و مهمترین اولویت های مدیریت شهری است، دارد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود