20 اسفند 1393
شماره خبر: 139189

مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل روی زمین مانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل روی زمین مانده است


عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه جابجایی مسافر در شهر یکی از مهمترین وظایف شهرداری هاست، گفت: متاسفانه مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل با توجه به کمبودها و نیز وجود مشکلات اعتباری و بودجه ای چنان که شایسته مردم این کلانشهر است برآورده نشده و معطل مانده است.
مریم قهرمانی ایجاد رغبت در شهروندان برای استفاده از امکانات محدود فعلی را یک وظیفه سنگین به دوش مدیریت شهری کرج خواند و با اشاره به وجود بحران ترافیک و جمعیت در شهر، تصریح کرد: داشته های موجود در عرصه حمل و نقل عمومی با توجه به میزان جمعیت و ترافیک به هیچ وجه متناسب نیست. عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اما وظیفه ما به عنوان متولیان امر در موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و تبیین و تعمیق حقوق شهروندی، فرهنگسازی برای استفاده از همین امکانات محدود و حداقل های موجود تا رسیدن به نقطه ایده آل است. وی به مشکلات پیش رو در راه اندازی متروی شهری کرج نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اعتبارات بسیاری برای تکمیل این طرح مورد نیاز است، افزود: هم اکنون که از این امکان بزرگ و مهم در حوزه حمل و نقل ریلی شهر محروم هستیم، باید بتوانیم مردم را به استفاده از اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی موجود ترغیب کنیم؛ این امر می تواند از طریق اجرای طرح های مختلف صورت گیرد. به گفته قهرمانی، طرح تکریم دانشجویان، سالمندان و بازنشسته ها از جمله اقداماتی است که می تواند با تقویت تمایل عمومی نسبت به جابجایی با خودروهای غیرشخصی، به ارتقای فرهنگ شهروندی و احترام به شأن و جایگاه آنان کمک کند.
طرح های موقت ترافیکی چاره ساز نیست
این عضو شورای اسلامی شهر کرج، اجرای طرح های ترافیکی زوج و فرد به مدت کوتاه را مطلوب نظر و نیاز شهر و شهروندان ندانست و گفت: طرح های ترافیکی موقت که بدون اطلاع رسانی مناسب و در زمانی محدود به اجرا در می آیند، راهگشای مشکلات ترافیکی نیست. وی اذعان داشت: این در حالی است که شهرداری کرج می تواند با اتخاذ تدابیر مناسب از محل اجرای طرح ترافیک به صورت دائمی و هوشمند در شهر، به یک درآمد پایدار دست یافته و از این امکان برای توسعه شهر در همه عرصه ها همچون حمل و نقل، عمران و فرهنگ بهره برداری نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود