29 آذر 1393
شماره خبر: 133943

افزایش 300 درصدی بودجه حمل و نقل کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش 300 درصدی بودجه حمل و نقل کرج


عضو شورای اسلامی شهر کرج از افزایش 300 درصدی بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری این کلانشهر خبر داد.
مریم قهرمانی با تاکید بر ضرورت رفع کاستیهای شهر در حوزه حمل و نقل، استفاده از همه ظرفیتهای شهری برای تقویت ناوگان عمومی حمل و نقل را ضروری دانست.
وی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت در کرج از تبعات این رویداد جمعیتی را افزایش استفاده از خودرو و به دنبال آن افزایش ترافیک ذکر کرد و افزود: بر این اساس نیاز است علاوه بر اجرای اقدامات زیرساختی شامل توسعه زیرساختهای ترافیکی و احداث پارکینگ های عمومی اعم از مکانیزه و عادی، در خصوص استفاده حداکثری شهروندان از ناوگان عمومی حمل و نقل نیز فرهنگسازی شود. این مسئول، نیاز کرج به راه‌اندازی شبکه قوی حمل و نقل عمومی را یادآور شد و با تاکید بر ضرورت توجه جدی مسئولان به این موضوع ادامه داد: تحقق این مهم نقش بسزایی در افزایش تمایل مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی دارد.
رویکرد مدیریت شهری در سال 94 گسترش ناوگان ریلی است
عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت و نقش گسترش حمل و نقل ریلی شهری در ساماندهی موضوع ترافیک شهر کرج یادآور شد: بر این اساس رویکرد مدیریت شهری در سال آینده گسترش ناوگان ریلی است. قهرمانی عنوان کرد: نوسازی، ساماندهی و بازنگری خطوط ریلی در راستای سیاست گذاری برای گسترش ناوگان حمل و نقل ریلی در اولویت برنامه های مجموعه شورای شهر و شهرداری است. وی با اشاره به جنبه های کیفی و کمی استفاده از ناوگان ریلی در کلانشهر کرج، از جمله کاهش مصرف سوخت و صرفه جوئی های اقتصادی اعلام کرد: از دیگر خروجی های بهره مندی از سامانه حمل و نقل ریلی کاهش حجم ترافیک و بهبود سطح رفاه عمومی و زندگی شهری همچنین صرفه جویی در اتلاف وقت شهروندان است. عضو کمیسیون عمران و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شورای شهر کرج، توجه به مسائل زیست محیطی را مهم دانست و بیان کرد: گسترش ناوگان ریلی نقش بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی به ویژه در کلانشهرها ایفا می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود