25 اسفند 1393
شماره خبر: 139444

سرمایه گذاران فرصت طلایی خرید اوراق مشارکت پروژه مترو را از دست ندهند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سرمایه گذاران فرصت طلایی خرید اوراق مشارکت پروژه مترو را از دست ندهند


عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آغاز فروش اوراق مشارکت پروژه ملی مترو از در کلیه شعب بانک انصار در سراسر کشور، آن را فرصتی مغتنم برای تامین بخشی از منابع مالی این طرح نیمه تمام دانست و اظهار داشت: ..
شخصیت های حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در پروژه های عمران شهری، فرصت طلایی خریداری این اوراق از دست ندهند و علاوه بر کسب سود، در حفظ سلامت محیط زیست نیز مشارکت کنند. فاطمه آجرلو با بیان اینکه بالاخره پیگیری ها برای انتشار اوراق مشارکت تکمیل پروژه های نیمه تمام برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری محقق شد و این فرصت طلایی در اختیار قطار شهری قرار گرفت، بیان کرد: به دنبال مکاتبات و مراجعات مستمر حضوری مسئولان شهری به استانداری البرز و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، نظر مساعد دولت و نظام بانکی برای تحقق این مهم جلب شد و با به سر رسیدن انتظارها، پروسه فروش اوراق مشارکت پروژه مترو به ارزش ریالی هر برگ یک میلیون ریال از صبح امروز دوشنبه با عاملیت شعب بانک انصار در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرج در سال 94 بخشی از منابع مالی حاصل از فروش اراضی سرمایه ای را به این پروژه ملی تزریق خواهد کرد و از دیگر سو، سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز قادر به سرمایه گذاری در اراضی منتخب سازمان قطار شهری خواهند بود، گفت: با برآوردهای صورت گرفته و تزریق حدود 500 میلیارد تومان در سال آینده، پیمانکار پروژه وعده مسافرگیری در حداقل 2 ایستگاه از خط 2 مترو را داده است که پیش بینی می شود همین میزان اعتبار در سال 95 نیز در اختیار سازمان قرار گیرد.
خرید و فروش اوراق مشارکت در تالارهای بورس منع قانونی ندارد
عضو کمیسیون عمران پارلمان شهری کرج در تشریح مشخصات اوراق مشارکت پروژه مترو خاطر نشان کرد: اعتبار اوراق مشارکت 4 ساله و با نرخ سود 22 درصد می باشد که در سررسیدهای 3 ماهه به صورت آنلاین و بدون هرگونه کسورات قانونی به حساب خریداران واریز می شود. این اوراق قابل انتقال به غیر است و خرید و فروش آن در تالارهای بورس و فرابورس منع قانونی ندارد. ضمن آنکه بازپرداخت اصل و سود مبلغ مشارکت از سوی بانک انصار تضمین شده است و هم میهنان بدون دغدغه قادر به مشارکت در تکمیل این پروژه ملی خواهند بود. به گفته این نماینده مردم کرج در شورای شهر، در صورت استقبال افراد حقیقی و حقوقی و خریداری کل سهام اوراق مشارکت مترو به ارزش ریالی صد میلیارد تومان، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری وعده صدور مجوز قانونی جهت اجرای فاز دوم فروش اوراق مشارکت به ارزش صد میلیارد تومان دیگر را مطرح کرده است که امیدواریم محقق گردد. آجرلو، سال 94 را سالی سرنوشت ساز برای این طرح نیمه تمام ملی اعلام کرد و افزود: اینکه پس از گذشت یک و نیم دهه از زمان آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه قطار شهری، مسافرین درون شهری در سال آینده قادر به استفاده از مواهب آن خواهند بود، موجب خرسندی است و قطعا در کاهش ترافیک و مشکلات زیست محیطی نقش بسزایی ایفا می کند؛ چرا که کلانشهر دو میلیون نفری کرج با گذر از خط قرمز بحران آلودگی هوا در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد و همه راه ها و گزینه ها، مسئولان را به سمت تسریع در تکمیل مترو هدایت می کند و سوق می دهد. عضو ناظر شورای شهر کرج بر عملکرد سازمان قطار شهری همچنین از کلیه دغدغه های دلسوزانه و پیگیری های مجدانه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، استاندار البرز و معاون هماهنگی امور عمرانی این نهاد، مدیرعامل و کلیه معاونین و مدیران سازمان قطار شهری به جهت تلاش جهادی برای حرکت واگن های مترو به سمت ریل بهره برداری تقدیر و تشکر کرد و توفیقات روز افزون آنان در کلیه مراحل زندگی را از درگاه باری تعالی خواستار شد. وی در پایان از شهروندان کرجی تقاضا کرد برای خرید اوراق مشارکت پروژه متروی کرج بر مردمان سایر شهرهای میهن اسلامی پیشگام شوند و در عرصه ای دیگر، احساس تعلق خاطر خود به شهر و شهروندان و سرنوشت نسل های آینده را به تصویر بکشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود