18 فروردین 1394
شماره خبر: 139824

پیمانکاران توانمند کشور شناسایی و دعوت به همکاری شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیمانکاران توانمند کشور شناسایی و دعوت به همکاری شوند


عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار شناسایی و دعوت به همکاری پیمانکاران توانمند کشور در زمینه اجرای پروژه های شهری شد.
فاطمه آجرلو با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: یکی از وظایف نظارتی نمایندگان مردم در پارلمان شهری تاکید بر ارتقای کمی و کیفی پروژه های عمرانی است که بخش قابل توجهی از بودجه های شهرداری نیز در این حوزه هزینه می شود. وی با اشاره به اجرای تقاطع های غیر همسطح، فرهنگسراها، پارکها و سایر پروژه های کلان عمرانی در کلانشهر کرج و همچنین ضرورت احداث سازه های شهری با کیفیت و استانداردهای جهانی ادامه داد: گاها مشارکت پیمانکاران ضعیف در اجرای پروژه های عمرانی مشکلات عدیده ای را به همراه دارد که ضمن افزایش زمان و هزینه اجرای طرح، خروجی لازم را به لحاظ کیفی و ظاهری نیز به همراه ندارد و باید تامل بیشتری روی آن داشت. نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در همین راستا پیشنهاد کرد؛ معاونت فنی و عمرانی شهرداری با شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی پیمانکاران توانمند کشور در زمینه اجرای پروژه های شهری، از آنان برای افتتاح نمایندگی در این کلانشهر و مشارکت در به ثمر رسیدن اهداف و سیاست های مدیریت شهری در ارایه خدمت شایسته به شهروندان دعوت به همکاری نماید.
افزایش بهره وری، ساماندهی بصری شهر، استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات موجود، کاهش هزینه های جاری، افزایش توان فنی و اجرایی شهرداری، ایجاد فضای رقابتی بین پیمانکاران، افزایش عمر مفید پروژه ها و جلوگیری از بروز مشکلات ثانویه، حذف پیمانکاران ضعیف از چرخه فعالیت، به ثمر رسیدن طرح ها طبق بازه زمانی مشخص، برخورداری پروژه های عمرانی از پیوست های مطالعاتی و فرهنگی لازم و... از جمله مواردی بود که در صحبت های آجرلو به عنوان مزیت های شناسایی و دعوت به همکاری پیمانکاران توانمند کشور از آنها یاد شد.
تهیه شناسنامه کاری برای پیمانکاران شهری
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی پیمانکاران با ارائه عملکرد ضعیف در بخشی از بدنه مدیریت شهری کرج، فعالیت های خود را در بخشی دیگر ادامه داده و برای مردم و شهرداریها ایجاد مشکل می کنند، بیان داشت: در صورتی که پس از پایان ماموریت هر یک از پیمانکاران فعال در حوزه های عمرانی، خدماتی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، تامین نیرو و...، شناسنامه کاری و فرم ارزیابی عملکرد آنها از سوی کارفرما تهیه و در فایلی قابل دسترس برای امور پیمان ها و قراردادهای کلیه سازمانها و مناطق تابعه ذخیره شود، آنگاه بسیاری از مشکلات مرتفع شود و زمینه رفع آنها تامین می گردد. وی ادامه داد: در این صورت مدیران شهری می توانند یکی از شاخص های ملاک عمل برای انعقاد قرارداد با پیمانکاران را وضعیت سابقه کاری آنها نزد شهرداری کرج قرار دهند و با سوق آنها به سمت عملکرد حرفه ای و فعالیت جهادی، شهر را از دامن بسیاری از مشکلاتی که مرتبط با عملکرد ضعیف برخی شرکت های پیمانکاری است، رهایی بخشند و صیانت از حقوق شهر و شهروندان را محقق کنند. آجرلو در عین حال بر حمایت و تشویق پیمانکارانی که در چارچوب دفترچه پیمان و طبق جدول زمانبندی شده نسبت به تحویل پروژه های در دست احداث اقدام می کنند، تاکید کرد و گفت که نگاه به این قشر زحمتکش و خدوم که در راستای عمران و آبادانی شهرهای میهن اسلامی می کوشند، نباید توام با بدگمانی باشد و ما همواره اصل را بر صداقت و درستکاری همگان قرار داده ایم.
عضو پارلمان شهری کرج در پایان از دغدغه علی ترکاشوند شهردار کرج در حوزه بکارگیری پیمانکاران توانمند به لحاظ مالی و اجرایی قدردانی کرد و از حذف برخی پیمانکاران ضعیف در سایه همین نگاه طی سال قبل خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود