7 آبان 1391
شماره خبر: 14051

سومین و چهارمين تقاطع غیرهمسطح کرج در مدار بهره برداري

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سومین و چهارمين تقاطع غیرهمسطح کرج در مدار بهره برداري

سپیدار آنلاین: تقاطع غیر همسطح جانبازان به عنوان سومین پل عبوری وسائل نقلیه در منطقه 1 شهرداری کرج آماده افتتاح و بهره برداری است.
شهردار کرج با اعلام این خبر افزود: اجرای پروژه های عمرانی با محوریت روانسازی ترافیک از اولویت های مدیریت شهری کرج است که طی دوره اخیر به طور ویژه در دستور کار این مدیریت قرار گرفت. سید علی آقازاده بر ضرورت لحاظ کردن تدابیری جهت کاهش بار ترافیکی کرج تاكيد و اظهارداشت: روند رو به رشد جمعیت کرج و گرایش به زندگی در محیط این کلانشهر از فاکتورهایی است که به ویژه طی چند سال اخیر شهر را با چالش های متعددی مواجه کرده است که از جمله آن افزایش ترافیک و معضلات ناشی از آن می باشد. وی با اشاره به وظایف و رسالت های مجموعه مدیریت شهری در قبال شهر، شهروندان و تامین نیازهای زندگی شهروندی اظهارداشت: این مجموعه با توجه به مسئولیت های واگذار شده، سعی در برآوردن نیازهای زندگی شهری اعم از نیازهای نرم افزاری از جمله تامین سرانه های فرهنگی، اجتماعی و نیازهای سخت افزاری مانند تامین سرانه های خدماتی، عمرانی و .... دارد. این مسئول با اشاره به روند اجرای طرح های عمرانی در سطح کرج عنوان کرد: اجرای طرح های عمرانی با هدف ارائه خدمات بهینه و قرار دادن شهر در بهترین شرایط برای زندگی مطلوب و شایسته شهروندان در دستور کاری مجموعه مدیریت شهری قرار می گیرد و ارزیابی های انجام شده نیز حاکی از رضایتمندی شهروندان از اجرای طرح های عمرانی تدوین شده از سوی شهرداری است. آقازاده در ادامه با اشاره به وعده مدیریت شهری کرج در خصوص بهره برداری از پنج تقاطع غیر همسطح در کرج تا پایان سال جاری عنوان کرد: تحقق این موضوع از جمله مهمترین برنامه های شهرداری در سال جاری بوده است که با توجه به اهمیت آن نیز از همه توان و ظرفیت مجموعه در رساندن شهر به نقطه ایده آل در زمینه اجرای پروژه ها استفاده کرده ايم. وی، طراحی و برنامه ریزی برای احداث تقاطعات غیر همسطح در کرج را امری حساس و مهم دانست و بیان کرد: برنامه ریزی برای احداث این تقاطعات غیر همسطح بر اساس نیاز سنجی در محدوده های ترافیکی سطح شهر صورت گرفته است ضمن آنکه در تدوین و طراحی این پروژه ها کشش منطقه ای نيز لحاظ شده است. اين مسئول افزود: مبنای برنامه ریزی در مدیریت شهری در خصوص تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی، تکمیل پنج تقاطع غیر همسطح می باشد که در حال حاضر نیز با جدیت از سوی مسئولین ذیربط دنبال می شود.
پل جانبازان طرح برتر بتنی کشور در سال 91 است
شهردار کرج در ادامه در تشریح مختصات فیزیکی پل جانبازان با اشاره به اینکه، تقاطعات غیرهمسطح با تکیه بر اقدامات کارشناسی شده و با لحاظ کردن مسائل فنی طراحی، تدوین و اجرا می شود، بیان کرد: با توجه به نوع مصالح به کار رفته در ساخت این پل، تقاطع غیر همسطح جانبازان به عنوان برترین پل بتنی کشور در سال 91 مطرح شده است. آقازاده، میزان اعتبار صرف شده به منظور اجرای تقاطع غیر همسطح جانبازان را بالغ بر 35 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این پل در بلوار شورا واقع در سه راه عظیمیه تقاطع بلوار جانبازان احداث شده است. وی با اشاره به میانگین تردد های روزانه از مسیر اجرای پل جانبازان عنوان کرد: بهره برداری از این مسیر نقش بسزایی در کاهش معضلات ترافیکی به ویژه در این مسیر ایفا می کند. آقازاده با یادآوری طراحی و برنامه ریزی احداث تقاطع سه راه جانبازان و عظیميه، بیان کرد: این تقاطع نیز طبق برنامه زمانبندی مقرر شد تا مرداد ماه سال جاری افتتاح و بهره برداری برسد که برغم برنامه ریزی های صورت گرفته و طولانی شدن روند اجرایی، این طرح روز دوشنبه افتتاح و بهره برداری مي شود. وی لحاظ کردن استانداردهای کیفی در اجرای پروژه احداث تقاطعات غیر همسطح را یادآور شد و بیان کرد: : پروژه های تقاطعات غیر همسطح در قالب قراداد EPC و در قالب طرح ساخت و اجرا انجام می گیرد.
بهره برداری همزمان 4 پروژه عمرانی در کرج
شهردار کرج از بهره برداری همزمان چهار پروژه عمرانی در کرج خبرداد و گفت: این پروژه ها شامل تقاطع غیر همسطح جانبازان، تقاطع غیر همسطح ایستگاه البرز، پروژه بهسازی آسفالت مسیر ارتباطی کرج به محمد شهر همچنین پروژه فضای سبز هفت هکتاری زیرگذر البرز می باشد. شايان ذكر است، چهار پروژه شهري با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي به بهره برداري مي رسد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود