1 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140667

تکریم ارباب رجوع مولفه ای کارآمد برای تحول مدیریتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکریم ارباب رجوع مولفه ای کارآمد برای تحول مدیریتی است


قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، این مهم را از مولفه های تحول و کارآمدی مدیریتی خواند و افزود: شعار سال جاری مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" اهمیت توجه ویژه به موضوع تکریم ارباب رجوع را دو چندان می کند.
محمدرضا رضاپور با بیان اینکه يکي از هدف هاي تحول اداري، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداري مي باشد، به اهمیت این موضوع در سیستم اداری شهرداریها اشاره کرد و گفت: شهرداریها به عنوان نهاد های مردمی که با هدف تحقق خواسته های مردمی بنا شده اند، مسئولیت بیشتری در رعایت موضوع تکریم ارباب رجوع دارند. قائم مقام شهردار مرکز البرز در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریت شهری کرج در دستیابی به ساز و کارهاي لازم جهت ارائه خدمات مطلوب تر و موثر به مردم در قالب اجرای موثر طرح تکريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در نظام اداري، عنوان کرد: با توجه به اهميتی که این موضوع دارد، شهرداري کرج طبق روال سالهای گذشته به جد پيگير تحقق همه جانبه آن است. اطلاع رساني مناسب به مراجعین درباره نحوه خدمت رساني، راه اندازي سيستم تلفن گويا همچنين راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري و... از جمله اقداماتي است که در راستاي اجراي طرح تکريم ارباب رجوع در شهرداري کرج صورت گرفته است.
تکریم ارباب رجوع زمینه ساز بهبود و ارتقاء سلامت نظام اداری است
این مدیر، تکریم ارباب رجوع را زمینه ساز بهبود و ارتقاء سلامت نظام اداری خواند و افزود: بهبود و اصلاح رفتار اداری، فرآیندی سیستماتیك و مستمر می باشد كه قادر است بسیاری از مشکلات خرد و کلان همچنین مسائل زیربنایی جامعه شهری را اصلاح کند و به تبع آن نیز موجب کارآمدی سیستمهای مدیریتی شود. حاصل جاری شدن این رویکرد پیشرفت در امور و جلب رضایتمندی شهروندان و داشتن سطح وسیعی از مشارکتهای مردمی می باشد. رضاپور با بیان اینکه موضوع تكریم ارباب رجوع به عنوان یك اولویت در روند كارهای اجرایی و اداری شهرداری کرج قرار گرفته دارد، افزود: از رسالت های مهمی که مدیران شهر عهده دار آن هستند، توجه به آنچه مردم می گویند و می خواهند و پس از آن ارزیابی این خواسته ها با هدف عملی کردن آن ها می باشد. این مسئول شهری تاکید کرد: موضوع تكریم ارباب رجوع نباید در حد یك شعار باقی بماند بلکه این موضوع باید با نظر متخصصان نظام اداری و با توجه به چرخه كاری سیستم، مطرح و در صورت منطقی و عملی بودن به عنوان یک پیشنهاد و طرح اجرایی شود. بی شک برای جاری شدن این رویکرد باید فرهنگ تكریم ارباب رجوع به شكل عملی محقق شود. گفتنی است، برای تکریم ارباب رجوع به ویژه در سیستم مردمی و خدمت رسان شهرداری باید آیتم های متعددی را مد نظر داشت که از جمله آنها می توان به نصب منشور اخلاقی كاركنان سازمان در معرض دید عموم، تقویت دایره های بازرسی، بالا بردن سطح ارائه خدمات و سرعت بخشیدن به آن از طریق تقویت تكنولوژی و ارتقای ابزارهای مدرن، سامان بخشیدن به دریافت ماهانه كاركنان و آموزش های ضمن خدمت اشاره داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود