1 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140696

احداث گرمخانه شهرداری از بار مشکلات اجتماعی البرز کاست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 احداث گرمخانه شهرداری از بار مشکلات اجتماعی البرز کاست


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان برخی ضرورت های شکل گیری کمیته اجتماعی، این کمیته را از بخش های جنبی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خواند که دغدغه عمده آن چنان که از نامش بر می آید به مسائل اجتماعی و آسیب ها و معضلات آن اختصاص دارد.
علی حاج کاظم مسئولیت کمیته اجتماعی را ایجاد هماهنگی، برنامه ریزی و ارائه راهکارها و پیشنهادات موثر برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی ذکر کرد.
عضو پارلمان شهری کرج با اعلام این مطلب به تشریح برخی طرح ها و برنامه های به اجرا در آمده از سوی این کمیته پرداخت و یکی از مهمترین عملکردهای این مجموعه در سال گذشته را به پیگیری و احداث گرمخانه شهرداری کرج عنوان کرد. وی، از گرمخانه به عنوان محلی برای کاهش آسیب هایی یاد کرد که افراد بی خانمان و بیماران آلوده به مواد مخدر را تهدید می کرد و سبب می شد این افراد با تردد در شهر ضمن ایجاد چهره نامطلوب شهر در نظر بینندگان، آسیب ها و معضلاتی را برای خود و دیگر شهروندان به بار آورند. حاج کاظم با بیان اینکه احداث این محل اندکی از بار روی دوش آسیب های اجتماعی شهر را برداشت، بیان داشت: گرمخانه شهرداری کرج در اواخر پاییز سال گذشته تاسیس شد و از آن پس همه روزه به پذیرش رایگان افرادی می پردازد که به این مرکز مراجعه می کنند؛ در این محل امکانات مختلفی از جمله امکان استحمام، تغذیه و خواب برای مراجعه کنندگان وجود دارد که البته نگهداری افراد به صورت موقت می باشد به این معنا که این افراد شب ها پذیرش شده و روزها مجاب به ترک محل گرمخانه هستند.
ارائه مشاوره رایگان به خانواده ها
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر، از دیگر فعالیت های کمیته اجتماعی را اختصاص یکی از فرهنگسراهای شهر به منظور ارائه مشاوره خانواده بخصوص به منظور جلوگیری از افزایش طلاق عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگسرای الغدیر شهرداری کرج به این امر اختصاص داده شده که در قالب این محیط، افراد مشاوره های خانواده را از کارشناسان مربوطه دریافت می کنند. وی، راه اندازی این مرکز را با همکاری ادارات کل دادگستری و ورزش و جوانان دانست و بیان داشت: اقدام فوق برای آشنایی بل روش های رفع مسئله یا حل مشکل افرادی که در معرض طلاق یا مشکلات خانوادگی قرار دارند، بسیار موثر و مناسب می باشد. حاج کاظم، ارائه آموزش های شهروندی و تهیه منشور آپارتمان نشینی را به عنوان بخشی دیگر از عملکرد کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج و کمیسیون فرهنگی این نهاد بیان کرد و یادآور شد: همچنین در تلاشیم با امکانات موجود شهر، بحث گردشگری شهری را میان شهروندان توسعه داده و آنها را برای بازدید از اماکن و امکانات منطقه تشویق نماییم تا از این طریق ضمن گسترش موضوع گردشگری، به تقویت هویت جمعی شهروندان و تعلق خاطر آنان به شهر محل سکونت، کمک کنیم.
مساجد محلات تقویت می شوند
این مسئول تصریح کرد: ایجاد پایگاه های اجتماعی در مساجد از مهمترین مباحث طرح شده و قابل پیگیری در کمیته است که بر اساس آن می کوشیم با افزایش ارتباط شهروندان با مساجد، بخصوص در سطح مساجد محلی، این پایگاه های اجتماعی را به عنوان مراکزی برای تجمع و اتحاد شهروندان تبدیل و تقویت نماییم. رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج همچنین از راهکارهای شکل گیری این پایگاه های اجتماعی در مساجد را ارائه آموزش های شهروندی و خدمات رایگان سلامت و پزشکی به شهروندان بیان کرد و افزود: به طور قطع این طرح ها در سال جاری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی در پایان ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر و بویژه ریاست کمیسیون فرهنگی برای حمایت از پیگیری و اجرای طرح های فوق اضافه کرد: امسال با روسای ادارات اجتماعی استانداری و فرمانداری تشکیل جلسه داده و نحوه ارائه خدمات بهینه به شهروندان را با مشارکت و همراهی این بخش ها مورد بررسی قرار می دهیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود