16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141559

100 دوربین ثبت تخلف ظرف 6 ماه آتی در معابر کلانشهر نصب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

100 دوربین ثبت تخلف ظرف 6 ماه آتی در معابر کلانشهر نصب می شود


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در بازدیدی از مرکز کنترل ترافیک این مجموعه، از نصب تابلوهای متغیر خبری (vms) در پنج نقطه از شهر کرج خبر داد.
احمد افضلی با حضور در مرکز کنترل ترافیک مجموعه شهرداری کرج که عملکرد آزمایشی خود را از سال گذشته و با نصب تعدادی دوربین در سطح شهر آغاز کرد، تعداد دوربین های در نظر گرفته شده برای شهر را 100 دستگاه دانست. این مسئول گفت: به منظور کنترل کیفیت تردد در شهر و بررسی بهینه ترافیک، نصب 100 دوربین برای نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده که 50 دستگاه از این دوربین ها با هدف نظارت تصویری، 40 دوربین به منظور ثبت تخلفات، پایش و کنترل ترافیک و 10 دستگاه برای ثبت سرعت تعیین شده است. افضلی با بیان اینکه تمامی این 100 دوربین ظرف شش ماه ابتدای سال در نقاط تعیین شده، نصب و فعال خواهد شد، اضافه کرد: با تکمیل تجهیزات، مرکز کنترل ترافیک به عنوان یک مرکز هدایت و کنترل تردد در شهر و نیز محلی برای مدیریت بحران در موارد اضطراری فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. وی به تاکید و حمایت های شهردار برای تکمیل و تجهیز هر چه سریعتر این مرکز اشاره کرد و اذعان داشت: احداث این مرکز یکی از الزامات شهری بخصوص در حوزه مدیریت ترافیک است که البته با توجه به نیازهای شهر، نیازمند ارتقای تجهیزات و فضای فیزیکی آن در آینده خواهیم بود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج، همچنین از نصب سامانه vms در معابر شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: تابلوهای متغیر خبری(vms) اخبار ترافیکی و پیام های مورد نیاز شهر را به صورت الکترونیکی در صفحات بزرگ برای شهروندان به نمایش می گذارند.
این مسئول اضافه کرد: این تابلوها به تعداد پنج دستگاه در نقاط مختلف شهری نصب خواهند شد که تمامی این اقدامات تا پایان شش ماهه نخست سال و اضافه شدن کادر فنی و نیروی پلیس به مجموعه مرکز کنترل ترافیک، به انجام خواهد رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود