16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141580

خط 4 حصار با ردیف اعتبار دولتی صاحب خانه بهداشت می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خط 4 حصار با ردیف اعتبار دولتی صاحب خانه بهداشت می شود


به دنبال تهیه مستند علمی «تهدیدات بهداشتی در بافت فرسوده شهری» از سوی مرکز آموزش علمی، کاربردی شهرداری کرج و ابعاد گسترده آن در رسانه های جمعی و گروهی، صبح امروز مسئولان دولتی از احداث خانه بهداشت در یکی از فرسوده ترین محلات این کلانشهر خبر می دهند.
البرز در محاصره بیش از یکهزار هکتار بافت فرسوده قرار دارد؛ تهدید بزرگی که اگر یک زلزله چاشنی آن شود، قطعا ماشین حساب های معمولی برای تخمین خسارت های جانی و مالی کافی نخواهد بود و جمعیت میلیونی استان در حیرت و اندوه و نگرانی فرو خواهند رفت. به تصویر کشیدن گوشه ای از مشکلات بهداشتی و آسیب های ناشی از وجود حجم انبوه بافت های فرسوده در محلات کلانشهر کرج یکی از اهداف اصلی ساخت مستند علمی با عنوان «تهدیدات بهداشتی در بافت فرسوده شهری» می باشد؛ مستندی که پرده از واقعیتهای بسیاری درباره زندگی زیر پوست بافت های فرسوده برداشته و تلاش دارد مردم و مسئولان را برای نوسازی و بهسازی بناهای فاقد استحکام به دغدغه و تفکر بیندازد. مستندی که ساختِ آن بر عهده گروهی از دانشجویان رشته معماری بود و نویسندگی و کارگردانی اش را محمد علی اکبری بر عهده داشت؛ مرکز آموزش علمی، کاربردی شهرداری کرج نیز به عنوان حامی مادی و معنوی ساخت این اثر، حالا عزم خود را برای تشریح مشکلات و کاستی های کلانشهر در دیگر حوزه ها جزم کرده و علاوه بر سفارش ساخت دو سری دیگر از همین مستند با موضوعات مختلف، تقاضای به تصویر کشیدن وضعیت کرج از لحاظ سیما و منظر شهری را مطرح کرده است. به فاصله دو روز از اکران این مستند علمی، خبرگزاری تسنیم در البرز با انتشار گزارشی تحت عنوان «عقب ماندگی شهر کرج در احیای بافت‌های فرسوده» با تشریح مشکلات و تهدیدهای ناشی از حجم گسترده بافت های فرسوده که آهنگ نوسازی آنها از سرعت کافی برخوردار نیست، خواستار جدیت بیشتر مردم و مسئولان دولتی و شهری برای نوسازی و بهسازی خانه های ریزدانه و نامقاوم شد. قرار نیست یک اثر هنری دنیا را متحول کند؛ اگر تاثیرگذاری مستند مذکور فقط و فقط احداث یک خانه بهداشت در خط 4 حصار کرج باشد؛ کفایت می کند. حالا مردم محروم حصار با بهره مندی از خانه بهداشت از بسیاری بیماریها و مشکلات فاصله می گیرند و امیدواری شان به زندگی بیشتر می شود... صبح امروز نیز اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز از احداث خانه بهداشت در خط ۴ حصار کرج از محل اعتبارات این اداره کل خبر داد. ابراهیم قلی پور اظهار کرد: اين مركز در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر مربع و با زيربنائي به مساحت ۳۷۵ مترمربع ساخته می شود. وی در ادامه گفت: این زمین توسط اداره كل راه و شهرسازی در منطقه خط ۴ حصار به دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی البرز به عنوان دستگاه بهره بردار واگذار می شود.
این مسئول افزود: از محل اعتبارات شركت عمران و بهسازی شهری ايران مبلغ هفت ميليارد ريال برای احداث يك واحد مركز بهداشت در خط ۴ حصار كرج اختصاص داده شد. قلي پور در پایان گفت: پس از انجام مراحل قانونی، به زودی این پروژه با حضور مسئولان كشوری و استانی كلنگ زنی خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود