22 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141903

برنامه ریزی حلقه اصلی مدیریت پروژه های عمران شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برنامه ریزی حلقه اصلی مدیریت پروژه های عمران شهری است


معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج، برنامه ریزی را حلقه اصلی مدیریت پروژه های شهری دانست و در عین حال از دریافت نظرات شهروندان و گروه های ذی نفع به صورت کتبی و در قالب 1536 پرسشنامه خبر داد.
بهروز آقامحمدی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته علاوه بر تهیه پرسشنامه ها، این واحد نسبت به برگزاری جلسه کمیته راهبری با حضور کارشناسان حوزه های مختلف شهرداری، برگزاری 19 جلسه مصاحبه تخصصی در راستای اخذ نظرات اعضای شورای اسلامی شهر در تدوین سند چشم انداز 20 ساله، برگزاری هفت جلسه نشست تخصصی با معاونین و مشاورین شهردار کرج و... نیز اقدام کرده است. وی ادامه داد: علاوه بر این، برگزاری 7 نشست تخصصی با مدیران عامل سازمانهای وابسته و موثر در امور شهری، برپایی هفت جلسه طوفان ذهنی و جلسات تخصصی، کارگروه های تخصصی اجتماعی – فرهنگی، نهادی – مدیریتی، خدمات شهری، معماری و شهرسازی، زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک شهری از دیگر فعالیت های صورت گرفته طی یکساله گذشته در حوزه گروه برنامه ریزی بوده است. به گفته این مسئول، برگزاری دو جلسه هم اندیشی در شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تدوین چشم انداز 20 ساله به منظور اخذ نظرات اعضای شورا از سرفصل های مهم کاری در معاونت برنامه ریزی و توسعه است که این جلسات با هماهنگی دبیر مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج برگزارشد و در جلسه نخست هم اندیشی، به ارائه مبانی نظری، فرایند تدوین پیش نویس بیانیه چشم انداز و کسب نظرات اعضای شورای شهر اختصاص یافت. در جلسه دوم نیز نظرات اعضای شورا توسط مشاور در فرایند تدوین چشم انداز اعمال و پیش نویس تدوین شده، ارائه شد. به گفته آقامحمدی، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج، دو جلسه با عنوان نشست تخصصی با کارشناسان و مدیران حوزه معاونت معماری و شهرسازی در راستای بررسی اسناد فرادستی مانند طرح ساختاری – راهبردی شهر کرج و طرح تفصیلی و ایجاد تعامل و هماهنگی بین مشاورین تهیه کننده طرح ها، به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب برگزار کرده است. علاوه بر این پیگیری مصوبات دبیرخانه کلانشهرهای کشور و استقرار نمایندکی دبیرخانه کلانشهرها و کمیسیون و کمیته های تخصصی آن در شهرداری کرج و فراهم آوردن زمینه برقراری ارتباط با سایر کلانشهر ها و تبادل تجربیات و تعامل نظر با آنها در خصوص چالش ها و مشکلات برنامه ریزی راهبردی توسط این معاونت صورت گرفته است. وی در تشریح عملکرد حوزه آی تی به بررسی صورت وضعیتهای مربوط به پروژه های ماده 31 منعقده با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازدیدهای دوره ای از مناطق و سازمانهای تابعه جهت بررسی و پایش پروژه های در دست اقدام در این حوزه اشاره کرد و افزود: بررسی و انجام مکاتبات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بارگذاری اخبار و مطالب حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه در پورتال حوزه و پیگیری و هماهنگی امورمرتبط با حوزه فناوری اطلاعات با دیگر واحدها و مناطق از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آی تی شهرداری کرج بوده است.
پروژه های در دست اقدام معاونت برنامه ریزی
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج در خصوص پروژه های در دست اقدام معاونت برنامه ریزی و توسعه عنوان کرد: این اقدامات در بخش تشکیلات و بهبود روشها شامل اساسنامه سازمانها، اسنامه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج، مدیریت بحران، بازنگری آیین نامه استخدامی شهرداریهای کشور ارسالی از سوی سازمان شهرداریها و دبیرخانه کلانشهرهای کشور، بررسی و اعلام نظر پیرامون ضوابط تشکیلاتی شهرداریهای کشور و ارسال آن به دبیرخانه کمیسیون معاونین و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداریهای کلانشهرهای کشور و پیگیری و ارسال اساسنامه مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر به شورای اداری و استخدامی شهرداری کرج می باشد.
اقدامات انجام شده و در دست اقدام مدیریت تشکیلات و بهبود روشها
معاون برنامه ریزی و توسعه در خصوص اقدامات انجام شده و در دست اقدام مدیریت تشکیلات و بهبود روشها اظهارداشت: اقدامات این حوزه شامل بخش تشکیلات و بهبود روشها و بخش بخش آموزش می باشد؛ بر اساس این تقسیم بندی، تهیه و تدوین اساسنامه سازمانها از جمله عمران و نوسازی، زیبا سازی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگی ورزشی و متعاقب آن اخذ مصوبه مربوطه از مراجع مربوطه همچنین ارتقاء درجه شهرداری می باشد. آقا محمدی در پایان انجام امور مربوطه به دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور را از دیگر سرفصل های کاری معاونت برنامه ریزی و توسعه در بخش تشکیلات و بهبود روشها خواند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود