23 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141974

چرایی های تاسیس باشگاه ورزشی از نگاه برخی نمایندگان مردم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چرایی های تاسیس باشگاه ورزشی از نگاه برخی نمایندگان مردم


خرید یا تاسیس تیم یا باشگاه ورزشی برای مجموعه مدیریت شهری کرج، موضوع داغ جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی شورای شهر بود که موافقان و مخالفانی را داشت. با این همه در بررسی ابعاد طرح، کمتر نماینده ای با توجه به سابقه ورزشی و حرفه ای خود، با صراحت به مخالفت قطعی با آن پرداخت.
نماینده شورا در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج با اعلام اینکه با اصل خرید تیم یا احداث باشگاه مخالف نیستم، تاکید کرد: تیم داری اقدامی بسیار سخت و پیچیده است و بدون در نظر گرفتن همه حواشی و جوانب آن، نمی توان در این عرصه به موفقیت رسید. وی با تاکید بر اینکه تمامی سود و ضررهای ناشی از این اقدام باید پیش از اجرا بررسی شود، اضافه کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تیم ها در حال واگذاری به بخش های خصوصی هستند و حرکت ورزش به این سمت می باشد. از این حیث نباید در موضوع خرید یا احداث تیم یا باشگاه با عجله و بدون برنامه حرکت کرد.
قاسمپور: زیرساخت ها آماده نیست
وی به نبود زیرساخت های لازم در خصوص این اقدام شورای شهر و شهرداری کرج نیز اشاره کرد و افزود: خرید تیم تنها به موضوع خرید خلاصه نمی شود و باید زیرساخت های مورد نیاز آن را نیز تامین کرد که از این جمله برخورداری از حداقل یک زمین اختصاصی است که این امکان هم اکنون در شهر کرج موجود نیست. قاسمپور یادآور شد: حتی در شهر کرج هتلی مناسب برای اسکان تیم ها و باشگاه هایی که به این شهر سفر خواهند کرد، موجود نیست و این ها همه جزء زیرساخت هایی است که باید پیش از خرید تیم به آنها اندیشیده و به تامین موضوعات مورد نیاز بپردازیم تا بتوانیم امکان و درصد موفقیت در تیم داری یا تاسیس باشگاه را تا حد قابل توجهی افزایش دهیم.
کاویانی: تعیین هدف، گام نخست حرکت
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، نیز در این خصوص مطالبی را عنوان کرد. مجید کاویانی خرید یا تاسیس تیم یا باشگاهی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر را نیازمند انجام کار کارشناسی و بررسی تمامی ابعاد آن دانست و تصریح کرد: باید در وهله نخست هدف مجموعه مدیریت شهری را از انجام چنین اقدامی مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن به خریداری تیم یا ایجاد باشگاه اقدام کنیم. وی بیان داشت: برای مثال اگر هدف ما از انجام چنین کاری، تقویت برندسازی شهری با استفاده از امکانات و دارایی های یک تیم ورزشی از جمله فوتبال، به عنوان یک رشته ورزشی تاثیرگذار باشد، باید تمامی ابعاد و کیفیت تیم مورد نظر را مورد بررسی قرار دهیم. کاویانی از موارد مورد بررسی را میزان طرفداران آن تیم، مقدار هزینه ها، قدرت تاثیرگذاری و نظایر آن اعلام کرد و ادامه داد: خرید بی محابای یک تیم یا تاسیس باشگاهی به نام مدیریت شهری، بدون سنجش و بررسی تمامی جوانب و موضوعات مربوطه اقدامی است که ممکن است مانند برخی دیگر از کلانشهرها ما را نه تنها تقویت کرده، که به تضعیف جایگاه و عدم نیل به اهداف مد نظر بیانجامد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود