21 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141795

تزریق اعتبارات به مراکز فرهنگی و ورزشی قانونمند انجام می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تزریق اعتبارات به مراکز فرهنگی و ورزشی قانونمند انجام می گیرد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: تزریق اعتبارات به اماکن و هیئت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تنها از کانال های مورد تایید و پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی و تصویب شورای اسلامی شهر انجام می گیرد.
سعید فیروزگاه با بیان اینکه حمایت از ورزش و هیئات ورزشی نه تنها یک اولویت کاری برای این نهاد تصمیم گیر شهری است که سابقه ورزشی تعداد قابل توجهی از اعضا موجب ایجاد تعلق خاطر به این عرصه بوده و باعث می شود نسبت به رویدادهای آن حساس باشند. وی با اذعان بر اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج صاحب هیچ تیم خاص یا منحصر به فردی نیست، بیان داشت: برخی از تیم های ورزشی با عنوان و اسامی مرتبط با مدیریت شهری در مسابقات حضور می یابند که اگرچه این دستگاه مراتب تقدیر و ارادت خود را به تیم های مذکور اعلام می دارد اما این به معنای تایید تزریق اعتبار به این حوزه ها نیست. فیروزگاه یادآور شد: البته حمایت مالی از ورزش جزو اولویت های ما است و در تلاشیم تمامی توان خود را در این زمینه به کار بندیم اما تزریق اعتبارات باید از کانال های مربوطه و طبق ضوابط و قوانین خاص خود انجام گیرد. وی اضافه کرد: هرج و مرج در این خصوص باعث پراکندگی بودجه و عدم تمرکز بر تیم ها و ورزشکارانی می شود که از قابلیت و توان درخشش در صحنه های بزرگ ملی و بین المللی برخوردارند.
اختصاص 12 میلیارد اعتبار احداث سالن های چندمنظوره ورزشی
فیروزگاه ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا حد توان از تیم هایی که موجب افتخارآفرینی و بلندآوازگی شهر در این عرصه شده اند، به صورت مادی و معنوی حمایت کنیم که از این جمله اختصاص اعتباری برابر با 12 میلیارد تومان برای احداث سالن های چند منظوره ورزشی است. وی همچنین از تخصیص 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل خانه کشتی کرج خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این مبلغ 200 میلیون تومان برای کمک به هیئات ورزشی شهر اختصاص داده شده است. به گفته فیروزگاه، سال گذشته بحث تاسیس باشگاهی فرهنگی ورزشی در شهرداری کرج مطرح شد که به دلایلی از جمله ضرورت تزریق اعتبار به هیئات ورزشی شهر و نیز ارتقای فضاهای ورزشی بخصوص در نقاط محروم موضوع فوق منتفی گردید. بر این اساس در حال حاضر مدیریت شهری کرج صاحب هیچ تیمی با نام شورا یا شهرداری نیست.
تجهیز 10 باشگاه ورزشی
این عضو شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: بر همین اساس اعتبار در نظر گرفته شده برای تاسیس باشگاه به توسعه و تجهیز فضاها و سالن های ورزشی اختصاص داده شده که هم اکنون این طرح با تجهیز 10 باشگاه ورزشی از جمله شهدای بیلقان، ولیعصر، شهدای حصارک، دلاوران و شهید بابایی در حال اجراست. این مسئول حوزه فرهنگی و ورزشی مدیریت شهری که سابقه حضور در تیم های کشتی به عنوان کشتی گیر و مربی را دارد، اذعان داشت: کرج دارای ورزشکاران و استعدادهای بسیار زیادی است و حضور نامداران این عرصه در تیم های مختلف شاهدی بر این ادعاست.
وی ادامه داد: مدیریت شهری متولی امر ورزش در کرج نیست و اداره ورزش و جوانان مسئولیت ساماندهی به حوزه ورزش را به عهده دارد، اما یکی از رسالت های شورا حمایت از ورزشکاران و مدال آوران است که امسال نیز همچون سال های گذشته آیین تجلیل از مدال آوران را در برنامه های کاری خود قرار داده ایم. این مسئول گفت: در این خصوص مبلغ 200 میلیون تومان را برای تجلیل از قهرمانان پیش بینی کرده ایم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود