23 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142012

کارگروه "کاهش و مدیریت هزینه ها" با حضور معاونتهای شهرداری کرج تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کارگروه "کاهش و مدیریت هزینه ها" با حضور معاونتهای شهرداری کرج تشکیل شد


قائم مقام معاونت اداری و مالی شهرداری کرج، از تشکیل کارگروه "کاهش و مدیریت هزینه" با حضور معاونت های تحت پوشش خبر داد و افزود: در این کارگروه تخصصی در خصوص نحوه هزینه کردها در سیستم مالی شهرداری، دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده در راستای مدیریت هزینه ها و... بحث و گفتگو می شود.
احمدرضا جمشیدی در تشریح عملکرد این کارگروه، اظهارداشت: کارگروه کاهش و مدیریت هزینه ها همچون سایر کارگروه ها با هدف استفاده بهینه ار توانمندیها و قابلیت های موجود در سیستم شهرداری اعم از منابع انسانی و مالی تشکیل شد. وی افزود: در این جلسه موضوع نظارت بر هزینه ها و اعتبارات مصرف شده حوزه ها و دوائر ستادی زیر مجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.
جمشیدی با تاکید بر اهمیت دسترسی به اطلاعات صحیح در تصمیم گیریهای مدیران همچنین ضرورت توسعه تکنولوژی های پیشرفته در ابعاد مختلف، عنوان کرد: با افزایش پیچیدگی، تغییرات و تنوع فعالیتها و وظایف در شهرداری، جاری کردن رویکرد عنوان شده بیش از پیش اهمیت می یابد. وی، با بیان اینکه مدیریت هزینه ها در شهرداری نقش بسزایی در افزایش هزینه ها دارد، اظهارداشت: اهمیت این موضوع در امر شناخت فعالیتها و وظایف در شهرداری نیز بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس بر ضرورت توجه به این امر از سوی مدیران و معاونین تاکید می شود. جمشیدی، اهمیت موضوع مدیریت هزینه ها در شناخت فعالیتها و تاثیرات آن در بهای تمام شده خدمات را مستلزم بررسی چالشها، طراحی سیستم مناسب و کارآمد همچنین ارائه روشهای عملی و کاربردی ذکر و بیان کرد: این مهم با هدف کاهش هزینه ها امری ضروری است.
کاهش هزینه فرصت مطلوب مدیریت شهری تلقی شود
قائم مقام معاونت اداری و مالی شهرداری کرج، عنوان کرد: کاهش هزینه در مدیریت شهری را نباید با دید یک تهدید نگاه کرد بلکه فرصتی است که ظرفیت سازمان را در مسیر حذف اتلاف ها و بهبود فعالیت ها قرار می دهد؛ بر این اساس پیشنهاد تشکیل کارگروه مدیریت هزینه با در نظر گرفتن عوامل موثر بر کاهش هزینه ها ارائه و عملی شد. جمشیدی، اظهارداشت: از جمله عوامل موثر بر کاهش هزینه ها تغییر در نگرش مدیریت، شناخت دارایی های قابلیت ساز، بررسی و شناخت ارتباط هرینه ها و نتایج به عمل آمده، ارزش افزایی کردن هزینه های سرمایه گذاری می باشد. وی، اذعان داشت: مدیریت بر هزینه ها، هزینه را از یک مزیت به یک ضرورت تبدیل کرده است و در تمام ابعاد اهمیت ویژه ای برای شهرداری دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود