24 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142054

جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی باعث کاهش رشد و توسعه شهرهای جدید شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی باعث کاهش رشد و توسعه شهرهای جدید شده است


دکتر حاتم سنجری عضو شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد در مراسم معارفه سرپرست جدید شهرداری شهر جدید گفت: باتوجه به رشد روز افزون کلان شهر ها و آسیب های ناشی از افزایش حاشیه نشینی و به منظور جلوگیری از تغییر کار بری زمین های کشاورزی، شهرهای جدید جانمایی و احداث گردید.
دکتر حاتم سنجری عضو شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد در مراسم معارفه مهندس محمد آقایی میبدی سرپرست جدید شهرداری شهر جدید، ضمن اشاره به هدف شکل گیری شهرهای جدید گفت: باتوجه به رشد روز افزون کلان شهر ها و آسیب های ناشی از افزایش حاشیه نشینی و به منظور جلوگیری از تغییر کار بری زمین های کشاورزی، شهرهای جدید جانمایی و احداث گردید.
عضو شورای اسلامی گفت: قرار بر این بود که نیاز به مسکن در این شهرها جواب داده شود ولی در حال حاضر مشاهده می شود سایر شهرهای اطراف این شهر های جدید رشد و توسعه بیشتری پیدا کرده اند و دلیل این مغایرت انجام تصمیمات به صورت بخشی و جزیره ای عمل کردن دستگاه های مختلف دولتی است، که باعث کاهش روند توسعه شهر های جدید شده است. دکتر سنجری ادامه داد: اگر باهدف درنظر گرفته شده برای شهرهای جدید حرکت می کردیم، بودجه های ملی و استانی بیشتری سمت این شهر ها می آمد. در حال حاضر شهر جدید هشتگرد دومین شهر بزرگ استان البرز از لحاظ وسعت و جزو بزرگترین شهر های جدید کشور می باشد این شهر مساحتی بالغ بر 4500 هکتار را دارا می باشد. و مشاهده می شود در تمامی این وسعت 4500 هکتاری شروع به ساختمان سازی و اسکان شهروندان شده است و درنتیجه نیازمند خدمات رسانی به شهروندان می باشد. حالا بودجه مدیریت شهری را جهت خدمت رسانی به این جمغیت پراکنده شده در سطح شهر محاسبه کنید تا سختی کار مشخص شود. ایشان با تأکید بر این که در 6 سال اخیر خدمات خوب و شایسته ای در شهرداری انجام گرفته است گفت: ممکن است به دلیل وسعت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت این خدمات به چشم نیاید، اما مقایسه ای آماری نشان از پیشرفت شهر در این چند سال دارد. دکتر حاتم سنجری با تشکر از تلاش های کامران عظیم زاده به عنوان کلید دار شهر، برای ایشان موفقیت در تمامی مسئولیت های پیش رو را آرزو کرد. عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: باتوجه به ویژگی های خاص شهر جدید هشتگرد در جلسات مختلف شورا که به این منظور تشکیل شده سعی کردیم در جمع بندی های خود به شخصی برسیم که در این شهر خدمت کرده باشد و به مشکلات، امکانات و محدودیت های شهر آگاهی داشته باشد. مهندس میبدی که در حال حاضر سمت معاونت فنی و عمرانی شهرداری را عهده دار هستند جزو اولین نفراتی بودند که در این شهرداری مشغول به خدمت شده اند و در قسمت های مختلف این نهاد مسئولیت داشته و با مشکلات شهر آشنا هستند. لذا امیدواریم ایشان بتوانند با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شهر را همچنان رو به توسعه به پیش ببرند مخصوصاً در امور عمرانی که نیاز این شهر می باشد. امیدواریم با استعانت از لطف و مدد خداوند و همکاری مجموعه شهرداری و با رعایت قوانین و مقررات و بودجه مصوب در سال جدید فعالیت های عمرانی خوبی را در شهرجدید هشتگرد داشته باشیم تا رضایت شهروندان را به دست آوریم. لازم به ذکر است در انتهای این جلسه حکم مهندس میبدی با حفظ سمت در معاونت فنی و شهرسازی به عنوان سرپرست شهرداری شهر جدید هشتگر به ایشان اهدا شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود