30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142348

غسال ها با نکات شرعی و بهداشتی غسل و کفن میت بیشتر آشنا شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

غسال ها با نکات شرعی و بهداشتی غسل و کفن میت بیشتر آشنا شدند


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج اظهار داشت: غسال و غساله های استان البرز و شهرستانهای غرب استان تهران با برگزاری همایش و کارگاه آموزشی با نکات شرعی و بهداشتی غسل و کفن میت بیشتر آشنا شدند و همچنین به سوالات آنها نیز پاسخ داده شد.
غلامرضا رضوانی که در حاشیه اولین همایش و کارگاه آموزشی غسال و غساله های استان البرز و شهرستانهای غرب استان تهران در جمع خبرنگاران سخن می گفت، توجه به بُعد و اهمیت معنوی شغل مقدس غسالی را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به اینکه این افراد در راه رضای خدا و خدمت صادقانه به مردم کار می کنند و سختی های موجود را با تفکر به روز قیامت به جان می خرند، اظهار داشت: افرادی که در این شغل مشغول هستند مقامی بسیار ارزشمند و مقرب در نزد خداوند دارند. این مسئول با بیان اینکه تطهیر و تدفین از جمله غسل، کفن و نماز میت در اسلام آداب و رسوم ویژه ای دارد، گفت: انجام این امور از واجبات دین اسلام است و غسال ها مسئولیت سنگینی را در این زمینه به دوش می کشند که ضرورت فرهنگ سازی و آشنایی مردم با زحمات این قشر خدوم جامعه بسیار احساس می شود. وی در ادامه بر اهمیت انجام صحیح مراحل غسل میت برابر دستورات دینی و اسلامی تاکید کرد و افزود: با توجه به موارد شرعی مطرح شده در دین مبین، اگر غسال ها در تطهیر میت به درستی عمل نکنند ترک واجبات صورت گرفته است. به همین سبب برپایی همایش های آموزشی در این خصوص از اولویت های وظایف سازمان آرامستانها محسوب می شود. مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به اهمیت رعایت مسائل شرعی و اسلامی، آموزش کفن و دفن از دیدگاه اسلام و شارع مقدس از سوی روحانی و متخصص امور کفن و دفن نیز در برنامه‌های این همایش گنجانده شده است. رضوانی اخلاص و اعتقاد را لازمه کار غسالی که با موضوعات دینی و شرعی پیوندی ناگسستنی برقرار کرده است، دانست و گفت: آموزش ضوابط پاکیزگی در این شغل همچنین رعایت آداب پاکیزگی در غسالخانه نیز به منظور حفظ امنیت و سلامت غسالان توسط کارشناسان بهداشت در این همایش مطرح شد.
لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به شغل غسالی
این مسئول در پایان خواستار تغییر نگرش جامعه نسبت به غسالان و غساله ها شد و با تاکید بر اینکه اگر این عزیزان درموضوعات غسل، کفن و دفن میت فعالیت نکنند، انجام امورات واجب شرعی با مشکلاتی مواجه می شود، گفت: با توجه به رسالت بزرگی که بر دوش این بزرگواران است و همچنین جایگاه بالایی که نزد خدای سبحان دارند، فاصله گرفتن و دوری جستن از آنها در مناسبات و مراودات اجتماعی گناهی نابخشودنی به شمار می آید و قطعا از دیدگاه دین مقدس نیز امری ناپسند محسوب می شود. یادآور می شود در پایان این همایش یکروزه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از غسال و غساله های شاغل در آرامستانهای استان البرز و شهرستانهای غرب استان تهران تقدیر و تشکر به عمل آمد و همچنین با صرف ناهار پذیرایی شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود