30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142380

عمده مصوبات دوره پانزدهم گردهمایی معاونین برنامه ریزی كلانشهرها اجرایی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عمده مصوبات دوره پانزدهم گردهمایی معاونین برنامه ریزی كلانشهرها اجرایی شده است


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری کرج از اجرایی شدن بیش از 70 درصد از مصوبات دوره پانزدهم گردهمایی معاونین برنامه ریزی شهرداری کلانشهرهای کشور به میزبانی این شهر خبر داد.
هفته گذشته شهر مشهد میزبان شانزدهمین دوره گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهرهای کشور بود که معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری کرج، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان فاوا به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری در آن حضور یافتند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص دوره پانزدهم به میزبانی شهرداری کرج گفت: نشست های تخصصی کمیته فناوری اطلاعات در دوره پانزدهم با 3 مصوبه همراه بود که تعامل با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در خصوص سامانه یکپارچه سیتاد، هم افزایی بین دستگاهی و تسریع تحقق مدیریت هماهنگ یا یکپارچه شهری و تعیین شاخص های ارزیابی شهرداری الکترونیک از جمله آنها بود. محمود دهقان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به کلان بودن مباحث مطروحه، در نشست شانزدهم نیز پیگیری این موارد تا حصول نتیجه ادامه داشت و در نشست های آتی نتیجه بررسی های کارشناسی و مذاکرات اعلام خواهد شد. دبیر کمیته فناوری اطلاعات تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از مصوبات دوره قبل با پیگیری های شهرداری کرج و مکاتبات صورت گرفته، اجرایی شده است. همچنین در دوره شانزدهم نیز ۴۰ مصوبه به تصویب کارگروه‌های مختلف رسید که در آینده این مصوبات می‌تواند نتایح بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
دهقان در خصوص مهم ترین دستاوردهای گردهمایی چهاردهم و پانزدهم که در سال گذشته تشکیل شد، گفت: همکاری با دولت در تدوین فصل مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار، تدوین ضوابط ساختار تشکیلاتی در شهرداری‌ها، آشناسازی مدیریت‌های برنامه و بودجه با شیوه بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و تشکیل چندین کارگروه در سطوح کارشناسی و مدیریتی، راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی مدیریت شهری، اقدام به اصلاح پیش نویس قانون یکپارچه مدیریت شهری از جمله مهمترین دستاوردهای نشست‌های سال گذشته بوده است. محمد زارع قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه شهر الکترونیک سازمان فاوا نیز در خصوص نتایج مصوبات کمیته آمار و اطلاعات در پانزدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلانشهرهای کشور گفت: تمامی 5 مصوبه دوره پانزدهم، به طور کامل و با پیگیری های سازمان فاوا اجرایی شده است. دبیر کمیته آمار و اطلاعات تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات کلیه کلانشهرها به منظور تهیه گزارش توصیفی بولتن آماری، ارایه گزارش مقایسه ای کلانشهرها، همگن سازی اقلام آماری و تحلیل اطلاعات توسط کلانشهرها از جمله نتایج این مصوبات بوده است. همچنین در خصوص تفاهم نامه جامع شهرداری ها با مرکز آمار ایران تصمیمات لازم اتخاذ شد و با برگزاری جلسات تخصصی با مسئولین این مرکز، جزییات مصوبه به بحث و بررسی گذاشته شد. زارع خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه نرم افزار فرابر جهت جمع آوری اطلاعات آماری و تهیه گزارشات آماری از سوی کلیه کلانشهرها مورد استفاده قرار می گیرد، در دوره پانزدهم گفت و گوهایی در خصوص ویژگی ها و محدودیت های این نرم افزار صورت گرفت و در نهایت مقرر شد شهرداری تهران نسبت به تهیه RFP جهت برگزاری مناقصه اقدام نماید. همچنین این طرح می بایست مبنایی جهت برگزاری مناقصه در دیگر شهرها قرار گیرد تا نظام آماری یکپارچه ای در کل کشور تشکیل شود. قائم مقام سازمان فاوا در ادامه افزود: شهرداری تهران پس از تهیه طرح پیشنهادی و برگزاری مناقصه، برنده مناقصه را معین کرده و نقشه راه را به دیگر کلانشهرها ارایه نموده تا در این خصوص اقدام و تصمیم گیری نمایند. وی در خاتمه گفت: پروژه مطالعاتی تهیه و تدوین و ترجمه شاخص های خدمات شهری نیز از دیگر اقداماتی بود که پس از دوره پانزدهم اجرایی شد. گفتنی است در این نشست علاوه بر پیگیری مصوبات دوره پانزدهم، نزدیک به 40 مصوبه دیگر نیز به تصویب رسید. این گردهمایی هر 6 ماه یکبار به میزبانی یکی از کلانشهرهای کشور برگزار می شود. دوره پانزدهم این گردهمایی به میزبانی شهر کرج برگزار شد که دبیری 2 کمیته از 5 کمیته تخصصی این نشست را مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان در اختیار داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود