31 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142397

احداث آزاد راه شمالی یکی از پرهزینه ترین پروژه های عمرانی تاریخ شهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث آزاد راه شمالی یکی از پرهزینه ترین پروژه های عمرانی تاریخ شهر است


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از احداث آزاد راه شمالی این کلانشهر به عنوان یکی از پرهزینه ترین پروژه های عمرانی تاریخ شهر یاد کرد که پارلمان شهری مجوز ساخت را به منظور کاهش ترافیک صادر کرده است.
داود وحیدی با اعلام مطلب فوق، احداث آزاد راه شمالی کرج را از جمله اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری کرج در سال جاری دانست و اظهار داشت: اجرای بخشی از این مسیر قبل از بیلقان و ورودی جاده چالوس بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که در قالب پروژه ملی احداث ادامه اتوبان شهید همت تا کرج پیگیری می شود و ساخت ادامه مسیر را نیز شهرداری کرج متقبل شده است.
وی با بیان اینکه مسیر آزاد راه شمالی کرج 25 کیلومتر تعیین شده که اجرای 7 کیلومتر از آن را وزارت راه و شهرسازی و مابقی بر عهده شهرداری کرج قرار دارد، بیان داشت: یکهزار میلیارد ریال از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار این بزرگراه در بودجه سال جاری شهرداری کرج دیده شده است و با توجه به وضعیت کنونی دولت و کاهش اعتبارات عمرانی دولتی، تلاش مدیریت شهری کرج برای اجرای این پروژه و جذب اعتبارات مصوب شورای اسلامی شهر با جدیت دنبال می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی روند اجرای پروژه های عمرانی در کرج افزود: پل حصارک یکی از پروژه های بزرگ و به لحاظ کاهش بار ترافیکی با اهمیت کلانشهر کرج است که عملیات ساخت آن به خوبی پیش می رود. پل قدیمی حصارک حدود 50 سال پیش بر روی آزاد راه کرج - قزوین و بین میدان دانشگاه خوارزمی و کمالشهر کرج احداث شد که با توجه به افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی در سالهای اخیر به یکی از گلوگاههای ترافیکی استان البرز تبدیل شده است. این پل توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شده اما اکنون به علت مشکلات مالی دولت، شهرداری کرج تکمیل و توسعه آن را متقبل شده است. وحیدی گفت: ترافیک در این محور همواره موجب نارضایتی مردم و آلودگی هوا شده بودکه شهرداری در فروردین ماه سال گذشته اجرای این پل را بر عهده گرفت. اعتبار اولیه و پیش بینی شده برای این پل از سوی مدیریت شهری کرج 600 میلیارد ریال است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود