10 خرداد 1394
شماره خبر: 142997

راههای بهبود عملکرد خدمات شهری و عمرانی مناطق و سازمانها ارزیابی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راههای بهبود عملکرد خدمات شهری و عمرانی مناطق و سازمانها ارزیابی می شود


رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر کرج گفت: کمیسیون عمران شورای شهر در نظر دارد ضمن شنیدن گزارش عملکرد مدیران و معاونین مناطق و سازمان های شهرداری کرج در جلسه کمیسیون در جهت بهبود خدمات شهری و افزایش رضایت شهروندی اقدام نماید.
حجت اله غلامرضایی در این خصوص اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید در حفظ و ارتقای توسعه شهری و افزایش رضایت شهروندی اقدامات مطلوب و در خور شأن مردم شهر داشته باشیم. وی افزود: کمیسیون عمران شورای شهر در نظر دارد هر هفته پای سخنان مدیران و معاونین مناطق و سازمانها بنشیند و ضمن شنیدن گزارشی از عملکرد آنها در حوزه های مختلف عمرانی و خدمات شهری با ارائه راهکارهای مناسب، شهر را به مسیر پیشرفت و بهبودی هدایت نماید.
کمیسیون عمران جایگاه رفیعی دارد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جایگاه کمیسیون عمران را بسیار رفیع عنوان کرد و تصریح داشت: شورای شهر باید در حوزه اجرای پروژه های عمرانی کلان نگر باشد تا بتواند خروجی قابل توجهی را در شهر داشته باشد. سعید فیروزگاه ضمن تائید این اقدام کمیسیون عمران اظهار داشت: باید نقاط ضعف و قوت مناطق را شناسایی کرد و با بررسی های کارشناسی از انجام کارهای بیهوده کاست تا بتوان به سمت تسریع در اجرایی شدن پروژه های کلان گام برداشت. فیروزگاه عدم بهره برداری به موقع از پروژه های کلان را از مشکلات عدیده شهرداری عنوان کرد و افزود: این اتفاق ناگوار موجب نارضایتی شهروندان گردیده و باید برای رسیدن به اهداف کلان شهری برنامه ریزی های مدون و تدابیر ویژه اندیشید. فیروزگاه پیشنهاد داد: یک نشست تخصصی با معاونین شهردار کرج و مدیران مناطق جهت بررسی پروژه های عمرانی برگزار شود تا بتوان با همفکری و همدلی مسئولین شهری، کلانشهر کرج را به آبادانی عمرانی و رضایت مندی خدمات شهری نزدیک نماید.
سازندگی شهر با همدلی و همفکری مسئولین محقق می شود
در ادامه این سخنان دیگر عضو شورای شهر گفت: سازندگی در شهر با همکاری و همفکری مسئولین و رضایت شهروندان به ثمر خواهد نشست. مریم قهرمانی افزود: لازم است مدیران مناطق همه روزه با بازدید از ویترین شهر مشکلات و نیازهای واقعی شهر را رصد نموده و با نگاهی ویژه و روشن بتوانند به نیازهای شهروندان پاسخ دهند. وی تعامل متقابل مدیران مناطق با شهروندان را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: زمانی یک مدیر موفق خواهد بود که از نزدیک با مشکلات مردم شهر آشنا گردیده و پای سخنان آنها بنشید تا بتواند مشکلاتی که همه روزه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را شناسایی و رفع نماید. این عضو شورا انتقاد سازنده را در بهبود وضعیت شهر ضروری دانست و یادآور شد: باید کمبودهای شهر را به مدیران مناطق یادآور شویم و مدیران با ارزیابی و بررسی های کارشناسی و اولویت بندی نیازهای شهروندان و پذیرش انتقادها به توسعه شهر بپردازند. در ادامه مدیر منطقه یک شهرداری کرج ضمن شنیدن نظرات و انتقادات اعضای کمیسیون عمران شورای شهر، انتقادهای سازنده را در تحقق اهداف مدیریت شهری مثبت ارزیابی کرد و گفت: با شناخت بهتر مشکلات و معضلات برای تحقق نیاز شهروندان تلاش خواهیم کرد و نقطه نظرات شورای شهر ما را در این امر کمک خواهد کرد. مصطفی خدابین ادامه داد: از سوی دیگر موفقیت شهرداری نیازمند همکاری و همدلی شهروندان می باشد چرا که شهروندان با رعایت قوانین شهری می توانند در حفظ و نگهداری شهر، مدیریت شهری را کمک نموده و شهر را به شادابی و سلامت برساند. در پایان این جلسه مقرر گردید هر هفته یکی از مدیران سازمانها و مناطق جهت ارائه گزارش عملکرد و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف در شورای شهر حضور یافته و با ارائه راهکارهای مناسب از سوی اعضای کمیسیون عمران در راستای اجرای کارهای کلان شهری تصمیمات موثر اتخاذ گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود