20 فروردین 1394
شماره خبر: 139973

اجرای پروژه های عمرانی همراه با پیوست های مربوطه و کلانگری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای پروژه های عمرانی همراه با پیوست های مربوطه و کلانگری


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح جامع در کلانشهر کرج نیازمند تحقیق و پژوهش کارشناسی و تفکر اساسی جهت اجرای پروژه های عمرانی است.
حجت اله غلامرضایی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران و سازمان بسیج مهندسین استان البرز، اجرای طرح جامع را به صورت کارشناسی و پژوهشی ضروری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر طرح جامع تعویض معابر و شبکه های ارتباطی به صورت اصولی و مهندسی اجرایی نشده است و این امر مستلزم رعایت اصول کارشناسی و تحقیق و پژوهش در نحوه اجرای آن می باشد. وی با اشاره به تصویب لایحه بودجه عمرانی سال 94 شهرداری کرج افزود: رویکرد مدیریت شهری کرج در سال جدید اجرای پروژه های عمرانی کلان می باشد که اجرای بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی از جمله این پروژه هاست؛ ضمن آنکه با تحقق آن بار سنگینی از ترافیک را در شهر کاهش خواهد داد. این عضو شورا در ادامه به اهمیت سیما و منظر شهری اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر سیمای شهری کلانشهر کرج در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و اصلاح و بازنمایی در اجرای آن با همکاری و همدلی مهندسین کارشناس محقق خواهد شد. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در ادامه همکاری و تعامل سازمان بسیج مهندسین استان البرز با با مدیریت شهری را گامی به سمت پیشرفت و تحقق اهداف عمرانی شهر دانست و افزود: باید شهر را از چند قطبی بودن به سمت یک قطبی هدایت نمائیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه قطارشهری کرج اشاره نمود و افزود: با توجه به اینکه دولت به تعهدات خود در پرداخت های مالی به قطار شهری عمل ننموده است مدیریت شهری در سال جدید با رویکردی جهادی و با اتخاذ تصمیماتی در جهت تامین منابع مالی این پروژه، احداث خط 2 به طول 6 کیلومتر را در دستور کار خود قرار داده است که این پروژه به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.
صیانت از طرح تفصیلی جهت رسیدن به اهداف عمرانی
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از نحوه تخصیص بودجه در سال 94 تصریح داشت: مدیریت شهری کرج باید به سمت درآمد های پایدار سوق داده شود تا به خودکفایی برسیم. داود وحیدی ادامه داد: در سال جدید بیشترین برنامه مدیریت شهری در بحث حمل و نقل و ترافیک خواهد بود که با اجرای پروژه های کلان عمرانی این مهم محقق خواهد شد. وی به وجود 780 هکتار بافت فرسوده در سطح شهر، 44 درصد عرصه های خالی، 24 درصد عرصه بایر، 7/4 فضای سبز و 88/16 باغات در شهر اشاره نمود و تاکید داشت: باید با همدلی و همکاری مدیریت شهری و بسیج مهندسین بتوانیم با صیانت از طرح تفصیلی به اهداف عمرانی شهر دست یابیم.این عضو شورا توجه به نوع معماری ها و هویت بخشیدن به شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از دانش مهندسی راهکارهای مناسبی را ارائه خواهد نمود که شرایط را برای سلامت بیشتر شهر محیا نماید.
ملاک عمل استفاده از آئین نامه های اجرایی باشد
دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر شناسایی مشکلات موجود ضمن اجرای پروژه ها تاکید کرد و افزود: از مهندسین و کارشناسان حوزه عمران درخواست می کنم تا با ارزیابی و شناسایی معضلات در اجرای طرح های عمرانی مدیریت شهری را در اصلاح اجرای پروژه ها یاری نمایند. مریم قهرمانی ملاک عمل را استفاده از آئین نامه های اجرایی عنوان کرد و افزود: با استفاده از آئین نامه های اجرایی در حوزه های مختلف عمران و شهرسازی می توان اقدامات مثمر ثمری را اجرا نمود. این عضو شورا حضور مشاورین و مهندسین غیر بومی در اجرای پروژه های عمرانی را غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت: به دلیل عدم شناخت کافی مهندسین غیر بومی از فرهنگ مردم شهر قطعاً اجرای پروژه های عمرانی بدون لحاظ نمودن پیوست های فرهنگی صورت می پذیرد که این موضوع به شهر آسیب خواهد زد. وی با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری جهت احیاء بافت های فرسوده اذعان داشت: استفاده از کارشناسان بومی در این دفاتر جهت ارائه تسهیلات به شهروندان در مناطق محروم و احیای بافت های فرسوده شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.
رسیدن به خرد جمعی در راستای تحقق اهداف عمرانی
عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با انتقاد از وعده های محقق نشده و شعارهای روی زمین مانده مسئولان در اجرای پروژه های عمرانی تاکید داشت: دیگر زمان حرف ها و شعار گذشته و باید به دنبال راهکاری جهت تحقق اهداف عمرانی شهر باشیم. فاطمه اسکندری رسیدن به خرد جمعی را در راستای تحقق اهداف ضروری دانست و افزود: لزوم رسیدن به توسعه پایدار شهری توجه به سرمایه های اجتماعی است که متاسفانه برای جلب رضایت این سرمایه ها که همان شهروندان هستند اقدامی صورت نگرفته است.
این مسئول در پایان اجرای پروژه های عمرانی بدون استفاده از کارشناسان و مهندسین کاردان جهت شناسایی و اجرای پیوست های فرهنگی را از عمده دلایل نارضایتی شهروندان در اجرای پروژه ها عنوان کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود