11 خرداد 1394
شماره خبر: 143131

شرح وظایف شوراها باید برای مردم تبیین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 شرح وظایف شوراها باید برای مردم تبیین شود


رییس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه بسیاری از مردم با شرح وظایف شوراها آشنا نیستند، گفت: این امر سبب شده تا این نهادها در انجام وظایف محوله دچار مشکل شوند.
مریم درهم بخش افزود: بسیاری ازمراجعه کنندگان ، رفع مشکلات مالی خود را از وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها می دانند درحالیکه وظیفه شوراها رسیدگی به مشکلات عمومی است. وی بیان داشت: بیشترین مراجعه کنندگان به دفتر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خانوارهای نیازمند هستند که این امر سبب دورماندن شوراها از وظایف ذاتی خود می شود.
درهم بخش گفت:هر چند اعضای شوراهای اسلامی در حد وسع خود به این گونه افراد کمک می کنند لیکن شوراها باید بسترها را برای رفع نیازهای مردم در بخش درمان ، خدمات عمومی، خدمات آموزشی و کمک به خدمات رسانی بهزیستی و کمیته امداد فراهم کنند. رییس شورای استان البرز افزود: با اینکه 117هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور فعالیت دارند اما هنوز شرح وظایف این نهادهای مردمی برای مردم روشن نیست که ضرورت دارد رسانه ها دراین زمینه اطلاع رسانی کنند.وی با بیان اینکه در رابطه با عملکرد شوراهای استان البرز و فرادست ها هنوز هیچ اطلاع رسانی به مردم نشده است، گفت: باید دراین زمینه با رسانه ها ارتباط تنگاتنگ برقرار کرد. درهم بخش اظهارکرد: در قانون اساسی یک فصل به شوراها تعلق دارد و می توان از هر فصل آن برای مردم اطلاع رسانی کرد. رییس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه، هفته گذشته اجلاس روسای شوراهای استانهای سراسر کشور در شهر تبریز برگزار شد، گفت:شورای استان البرز در این اجلاس سه روزه یک برنامه درزمینه های تامین منابع مالی شوراهای فرادست ارایه داد. شورای اسلامی استان البرز دارای پنج عضو است

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود