25 خرداد 1394
شماره خبر: 143880

شهرداری کرج بر ایجاد تحول ساختاری در سیستم شهری متمرکز شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج بر ایجاد تحول ساختاری در سیستم شهری متمرکز شود


رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ایجاد تحولات ساختاری و کلیدی در سیستم شهری تاکید کرد و پارلمان شهری را حامی اقدامات موثر و جهادی شهرداری خواند.
محمود دادگو با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین برنامه های شهرداری به ویژه در دوره اخیر که با بسیاری از شاخص ها و متغیرهای جامعه شهری مواجه ایم، تحول ساختاری منطبق با چارچوب های اصولی است؛ ایجاد این ساختار در صورتی که اصولی و متناسب با نیازهای شهری باشد منافع و مزایای بسیاری را دارا خواهد بود. وی با بیان اینکه، شهرداری ا از مهمترین نهادهای حاکمیت مدنی هستند، عنوان کرد: شهرداریها در جایگاهی که هستند به عنوان یک سازمان اصلی برای اداره امور محلی شهر به شمار می روند. دادگو، عنوان کرد: شهرداریها با توجه به تعدد وظایف و اختیارات در مقایسه با سایر دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان حکم سازمان مادر در عرصه خدمت رسانی را دارند. شهرداری ها با توجه به مسئولیت های گسترده و متنوع به مثابه یک دولت محلی در برابر شهر و شهروندان قرار می گیرند. این مسئول عنوان کرد: بسیاری از جنبه های زندگی شهری به فعالیت و عملکرد شهرداری وابسته است؛ از جمله اموری که می توان در این راستا به آن اشاره کرد، امور فنی، عمرانی، خدمات شهر، حمل و نقل عمومی، ایجاد خیابان، توزیع و پخش آسفالت، جدول کشی معابر، ایجاد سازه های ترافیکی در قالب احدث زیرگذر و روگذر و.... می باشد.
ساماندهی اقتصاد شهری مهمترین برنامه مدیریت شهری است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج، ساماندهی اقتصاد شهری را مهم ارزیابی کرد و افزود: بر حسب آنچه گفته شد؛ بخش مهمی از اقتصاد شهری با توجه به آنچه گفته شد بر عهده شهرداری است. بر این اساس باید سیاست های کارآمدی با هدف تحقق اهداف این مبحث مهم برنامه ریزی شود. دادگو، عنوان کرد: شهرداری باید به عنوان یک دولت محلی بر همه امور اشراف داشته باشد و قادر به سیاست گذاری، برنامه ریزی، مدیریت و نظارت باشد؛ در این میان شورای اسلامی شهر کرج با همه توان و قدرت پشتیبان همه طرح ها و سیاستهایی که شهرداری برای انتفاع شهر و رفاه مردم پایه ریزی می کند، می باشد. وی در پایان با بیان اینکه کلانشهر کرج در دوره اخیر شاهد بروز تحولات عمیقی به ویژه در ساختارهای شهری بوده است، گفت: شهرداری کرج با مبنا قرار دادن خروجی های مثبت این تغییرات، برای شکل گیری تحولاتی اساسی و چشم گیر در آینده برنامه ریزی می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود