6 تیر 1394
شماره خبر: 144534

پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد شهری، عامل رشد پروژه های عمرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد شهری، عامل رشد پروژه های عمرانی


معاون اداری و مالی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» در «اقتصاد شهری» به رشد کمی و کیفی پروژه های عمرانی و خدماتی منجر می شود، گفت: صرفه جویی و پرهیز از هزینه های غیر ضروری نخستین گام در تحقق این مهم است.
فرج الله ایلیات با تاکید بر اینکه شهرداری باید توان مالی بالایی داشته باشد تا بتواند برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده خود را محقق کند، عنوان کرد: راهکارهای متعدی را می توان برای رسیدن به این مهم تعریف و اجرایی کرد که از جمله آنها حذف هزینه های غیر ضروری است. وی با بیان اینکه شهرداری کرج بر جلوگیری از صرف هزینه های غیر ضروری تاکید دارد و به دنبال افزایش بهره وری سازمانی است، گفت: عملکرد شهرداری در این خصوص باید به گونه ای باشد که ضمن کنترل هزینه کردها، روند کاهشی در هزینه های غیر ضروری را مشاهده کند. ایلیات بیان داشت: بر اساس اهمیتی که موضوع کنترل هزینه های شهرداری دارد، نیاز است کارشناسان مالی برنامه ریزی اصولی برای مدیریت هزینه ها و منابع مالی و درآمدی داشته باشند؛ تلاش برای تحقق این مهم راندمان فعالیت های شهرداری را که محور انجام همه آنها صرف هزینه های مالی می باشد را افزایش می دهد. به گفته این معاون، از اهداف مهمی که باید در راستای مدیریت منابع مالی لحاظ شود تلاش در جهت کاهش هزینه های جاری و غیر ضروری در تدوین بودجه های سالانه می باشد؛ بر این اساس نیاز است کنترل مناسبی بر هزینه های جاری وجود داشته باشد. ایلیات اضافه کرد: برنامه ریزی برای مدیریت منابع مالی و هزینه های جاری یکی از راهکارهایی است که با دنبال کردن آن سهم اقدامات شهرداری در امور شهری به ویژه اجرای طرح های عمرانی افزایش می یابد؛ در این صورت است که می توان به تحقق توسعه پایدار شهری امیدوار بود.
هدف شهرداری جذب درآمدهای پایدار و عادلانه است
معاون اداری و مالی شهرداری کرج، جذب درآمدهای پایدار و عادلانه را توسط شهرداریها مهم دانست و با بیان اینکه در مدیریت شهری تحقق این مهم یک اولویت و هدف به شمار می آید، بیان داشت: اعمال قانون و حرکت در مسیر قوانین مصداقی بر این موضوع است. ایلیات ادامه داد: بی شک هر نهاد و ارگانی تحت تاثیر برنامه ها و سیاست های هدفمند در غالب "قوانین و مقررات سازمانی" ادامه حیات می دهد؛ قوانینی که اساس و شالوده چارت سازمانی را رقم می زنند. به تناسب وظایف و رسالت های تعریف شده برای شهرداری، این موسسه مستقل و عمومی به منظور اداره امور محلی مسئول اجرای طرح هایی است که عمران، آبادی، بهداشت شهر و تأمین رفاه و آسایش اهالی شهر را در پی داشته باشد. این مدیر در پایان گفت: بر این اساس دستیابی به منابع مالی پایدار و عادلانه توسط این مجموعه امری ضروری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود