6 تیر 1394
شماره خبر: 144570

درختان آرامستان بهشت سکینه (س) به صورت قطره ای سیراب می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

درختان آرامستان بهشت سکینه (س) به صورت قطره ای سیراب می شوند


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج از آبیاری درختان آرامستان بهشت سکینه (س) به صورت قطره ای خبر داد و گفت: این عملیات با توجه به بحران کمبود آب اجرایی می شود.
غلامرضا رضوانی با اعلام این خبر گفت: سیستم آبیاری قطره ای دارای مزایای بسیاری است که صرفه جویی در مصرف آب از مهم ترین آنها به شمار می رود و این روش در گذشته ای نه چندان دور به عنوان سیستم آبیاری درختان در اکثر شهرها به کار گرفته شده است. این مدیرعامل در خصوص روش سيستم آبيارى قطره‌اى گفت: در این روش، آب در نزديکى منطقه توسعه ريشه‌ها به زمين داده مى‌شود تا مساحت کوچکى از سطح خاک خيس شود و این روش از آبیاری و رویش علف های هرز در اطراف درختان نیز جلوگیری می کند. وی اضافه کرد: در روش آبیاری قطره ای بین تبخیر، تعرق و مقدار آبی که به زمین داده می شود، توازن برقرار است و این امر در یک دوره محدود 24 تا 72 ساعته امکان پذیر می باشد که این امر موجب می شود تا با توجه به محدود بودن ظرفیت سیستم های قطره ای، نیاز آبی گیاه در این دوره به دقت تخمین زده شود. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج از دیگر مزایای آبیاری قطره ای به استفاده از این روش در انواع زمین ها از جمله (زمین پست، بلند و سنگلاخی) اشاره و بیان کرد: این امر نشان می دهد که سیستم مذکور راحت ترین سیستم آبیاری قطره ای به شمار می رود. رضوانی در ادامه سخنان خود به اهمیت فضای مطلوب آرامستان برای شاداب سازی روحیه مراجعه کنندگان اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق این مهم سازمان طی سالهای گذشته اقدام به ایجاد فضای سبز و محیط های آرام در آرامستان کرده است.
این مدیر کاشت چهار هزار اصله نهال در جوار المان شهید گمنام، ایجاد باغچه ها و کاشت درختچه و گل را از جمله اقدامات سازمان آرامستانها در خصوص ایجاد فضای متنوع در آرامستان نام برد و گفت: این سازمان علاوه بر توجه به روحیه شهروندان به روحیه پرسنل خود نیز اهمیت داده و احداث سالن ورزشی برای کارکنان شاهدی بر این مدعاست. وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور با ایجاد فضاهای آرامش بخش، آرامستان ها محلی برای آرامش خاطر شهروندان و زائران اهل قبور باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود