10 تیر 1394
شماره خبر: 144852

حمایت از انجمن های معتادان راهکار مناسب مقابله با گسترش اعتیاد خوانده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حمایت از انجمن های معتادان راهکار مناسب مقابله با گسترش اعتیاد خوانده شد


بخشی از نشست روز گذشته کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج به بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی مقابله با گسترش روز افزون معضل اعتیاد که جوانان و نوجوانان را به باتلاق مرگ هویتی کشانده است، اختصاص داشت و طی آن اعضاء بر حمایت از انجمن های معتادان تاکید کردند.
سعید فیروزگاه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج که و به ریاست وی در محل سالن جلسات پارلمان شهری برگزار شد، توجه به معضل اعتیاد را نیازمند توجه همه مسئولان و نهادهای ذیربط جهت فرهنگ سازی و برنامه ریزی یکپارچه اجتماعی دانست و گفت: حمایت از انجمن های معتادین گمنام که در راستای درمان این بیماری خانمان سوز تشکیل گردیده و فعالیت می کنند، گامی مثبت جهت ترغیب این بیماران به سمت بهبودی است. این عضو شورای شهر کرج افزود: در حال حاضر جامعه از نظر آسیب های اجتماعی در وضعیت هشدار دهنده ای قرار دارد و باید برای پیشگیری از افزایش آن، طرح های جهادی و اجرایی ارائه نمود و با حمایت از NGO های حمایت از بیماران اعتیاد می توان تاثیرات مثبتی را در این حوزه شاهد بود. وی در ادامه تخصیص اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال جهت حمایت و کمک به انجمن معتادین گمنام را یادآور شد و گفت: جلسات این انجمن ها اکثراً در نمازخانه پارک ها برگزار می گردد که جانمایی مناسب برای برگزاری موثرتر این جلسات ضروری است. فیروزگاه افزود: حل معضلات اجتماعی تنها بر عهده یک نهاد نیست و باید کلیه نهادهای خدمت رسان در سطح شهر با همکاری و تعامل با اجرای برنامه های سیستمی و هماهنگ به سمت کاهش معضلات پیش روند. رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر کرج نیز در تایید سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: باید نسبت به معتادین به عنوان یک بیمار نگاه کرد تا بتوان با نگاه مطلوب تر به آنها یاری رساند. علی حاج کاظم کمک به انجمن های NA را جهت تامین سلامت جامعه ضروری دانست و افزود: حمایت از این قشر آسیب دیده جامعه منجر به رفع معضلات و آسیب های شهری گردیده و ایجاد شرایط مناسب موجب می شود تا بیماران با رغبت بیشتر به سمت بهبودی بروند. این عضو شورا پیشنهاد داد: برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی برای این افراد در انجمن ها موجب ایجاد انگیزه و تامین سلامت روح و روان معتادان شده و پیامدهای بهبودی را به همراه خواهد داشت. در ادامه رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج نیز با اشاره به شرایط موجود در جامعه، حمایت از این انجمن ها را ضروری دانست و افزود: معاونت فرهنگی شهرداری کرج سرفصل های قابل توجهی را در این حوزه در نظر گرفته که قابل تقدیر است.
مجید کاویانی با تاکید بر اینکه انجمن های مذکور به صورت خود جوش اداره می شوند، اظهار داشت: اداره خود جوش این انجمن ها به لحاظ ایجاد صمیمیت و همدلی و انگیزه ی بیشتر به برگشت زندگی نوعی امتیاز محسوب می شود که بسیار حائز اهمیت است لذا مشکل اصلی این انجمن ها نبود جای مناسب و دائمی است که تامین جای مناسب جهت برگزاری جلسات مستمر برای این افراد از سوی مسئولان ذیربط ملموس و ضروری است. وی ادامه داد: مدیریت شهری و دیگر مسئولان باید در راستای مسئولیت های اجتماعی که بر عهده دارند با تدوین برنامه های اجرایی و تخصیص اعتبار مناسب به کمک این افراد بشتابند. دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز افزود: تهیه مکان مناسب برای انجمن های NA بسیار مفید بوده و بیماران می توانند بدون دغدغه جا و مکان به برگزاری جلسات خود بپردازند. محمد صادق باغستانی تاکید داشت: هر چقدر تعداد مکان های برگزاری جلسات این انجمن ها بیشتر باشد به لحاظ دسترسی آسان استقبال بیشتری خواهد شد که در نتیجه شاهد بهبودی تعداد بیشتری از جوانان و افراد گرفتار در این حوزه خواهیم بود. در پایان این جلسه مقرر گردید تمهیدات ویژه ای نسبت به جانمایی مکان برگزاری جلسات گروه ها و انجمن های ترک معتادان صورت پذیرد و انجام کارشناسی های لازم و سنجش نقاط ضعف و قوت آن نیز به جلسات آتی کمیسیون محول شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود