14 تیر 1394
شماره خبر: 145072

حوزه فضای سبز فردیس طی سالیان اخیر تحولات خوبی را تجربه کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حوزه فضای سبز فردیس طی سالیان اخیر تحولات خوبی را تجربه کرده است


مدیر منطقه 3 شهرداری کرج در مراسم تودیع و معارفه مسئولان قدیم و جدید فضای سبز این منطقه اظهار داشت: با اقدامات و حمایت های صورت گرفته، حوزه فضای سبز منطقه طی سالیان اخیر دگرگونی و تحولات خوبی را تجربه کرده است.
طی برگزاری جلسه ای با حضور سیفی مدیر منطقه 3 شهرداری، علی اصغر درویش معاون فنی و اجرایی سازمان پارکها و فضای سبز و دیگر مدیران، مسئول فضای سبز منطقه 3 تودیع و معارفه شد.
در این جلسه مدیر منطقه 3 شهرداری کرج اظهار داشت: حوزه فضای سبز شهر کرج طی چند سال گذشته دچار دگرگونی های مطلوبی شده که این مرهون تلاشهای شبانه روزی مسئولان و کارشناسان مربوطه در حوزه فضای سبز است. محمدرضا سیفی با اشاره به وسعت این منطقه افزود: طی چند سال گذشته پارکهای بزرگی از جمله تندرستی و نسترن در این منطقه احداث و به مرحله بهره برداری رسید که پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست و باید تعداد آنها افزایش یابد. وی عنوان کرد: با شهرستان شدن فردیس، توقع مردم از مسئولان افزایش یافته و انتظار ارائه خدمات مطلوب دارند اما تاکنون ردیفهای اعتباری اختصاصی به شهر افزایش مطلوبی نداشته که مسئولان باید فکری اساسی برای این مهم کنند. این مسئول با اشاره به اینکه انگیزه اصلی برای شهرستان شدن فردیس افزایش ارائه خدمات بود، افزود: فردیس دارای شرایط خاصی است که باید با همدلی و همکاری مسئولان، زمینه های رضایت مندی شهروندان فراهم شود. مدیر منطقه 3 شهرداری کرج با اشاره به مشکل کم آبی اظهار داشت: مدیریت منابع آبی در حوزه فضای سبز امری مهم و حیاتی است که منطقه نیز با توجه به بحران کمبود آب در کشور، کاهش استفاده از آب شرب برای آبیاری عرصه های فضای سبز را در دستور کار قرار داد که تاکنون این مهم به میزان چشمگیری محقق شده است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمبود آب مانع اجرای برخی پروژه ها در حوزه فضای سبز می شود، اضافه کرد: برغم وجود مشکلات مختلف اما در حال حاضر عملکرد حوزه فضای سبز در منطقه از نظر علمی، فنی و پشتیبانی با همکاری و کمک سازمان پارکها مطلوب بوده است. در ادامه این نشست معاون فنی و اجرایی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات غفاری پور و آرزوی موفقیت برای درخشان اظهار داشت: منطقه 3 به دلیل اینکه در جنوب شهرستان کرج واقع شده، یکی از مناطق حساس شهرداری است که در حوزه ایجاد فضای سبز شهری سعی شده که پارکهای بزرگی از جمله تندرستی و نسترن در آن احداث شود. علی اصغر درویش ادامه داد: با توجه به ارتقای فردیس به درجه شهرستان، باید میزان ارائه خدمات به شهروندان نیز افزایش یابد که سازمان پارکها در حوزه فضای سبز آمادگی ارائه هرگونه خدمات را دارد. وی با اشاره به کمبود منابع آبی در منطقه 3 شهرداری یادآور شد: سازمان پارکها در راستای تامین آب خام مورد نیاز برای آبیاری درختان و عرصه های فضای سبز منطقه، تمهیدات لازم را برای انتقال آب اندیشیده و درصدد هستیم که مخزن بزرگی را در منطقه جانمایی کنیم. این مسئول گفت: اجرای این طرح در اولویت است و به محض فراهم شدن زیرساختها و تامین و جانمایی زمین مورد نظر، این اقدام انجام خواهد شد تا آب خام مورد نیاز برای آبیاری عرصه های سبز منطقه تامین شود. لازم به ذکر است که در این جلسه از زحمات سه ساله اسماعیل غفاری پور تجلیل و پیام درخشان به عنوان سرپرست فضای سبز منطقه 3 شهرداری کرج منصوب شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود