18 تیر 1394
شماره خبر: 145247

۴ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری کرج بهره برداری می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

۴ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری کرج بهره برداری می شوند


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در جلسه شورای شهر زمان بهره برداری از ۴ پروژه عمرانی بزرگ شهرداری در سال جاری را اعلام کرد.
علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در جلسه شورای شهر برگزار شد، از افتتاح پل مکمل میدان شهید سلطانی و پل میدان امام خمینی در شهریور امسال، بهره برداری از روگذر شمال به شرق تقاطع غیر همسطح میانجاده در آبان ماه سال جاری، افتتاح پل مکمل حصارک در مهرماه امسال و افتتاح تونل مهرویلا در تیرماه سال آینده خبر داد. کمالی زاده در این جلسه گزارشی از پروژه های مهم شهر و پیشرفت فیزیکی پروژه ها و زمان بهره برداری از آنها را بیان کرد. وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهدای غواص که هفته گذشته به بهره برداری رسید، گفت: این پروژه پیشرفت ۹۹ درصدی داشت؛ قرارداد اولیه آن ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منعقد شد اما در مجموع با اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید. وی از پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای غواص به عنوان یک کاری تکنیکی و سخت نام برد و گفت: تراز آب در محل پروژه و در روز اول حفاری منفی ۴.۵ بود با استفاده سازه زهکش آب مهار شد این پروژه با افزایش هزینه و مقداری ضرر مالی همراه بود که طبق نظر پیمانکار پروژه مبلغ این زیان مالی برابر ۸۰۰ میلیون تومان گزارش شد. وی در ادامه از پروژه تقاطع غیر همسطح مهرویلا و میدان امام خمینی نام برد و افزود: بر اساس تدابیر شورا، این دو تقاطع با هم انجام شد قرارداد ثانویه کل پروژه برابر۹۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است در این پروژه عظیم پل میدان امام خمینی تا پایان شهریور و تونل مهرویلا نیز در تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.
پروژه تقاطع غیرهمسطح میانجاده ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه از پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح مهرویلا نام برد و گفت: چالش موجود دراین پروژه رفع تملک اراضی پردیس کشاورزی است، مدیریت شهری به تعهدات خود آن گونه که در توافق ذکر شده عمل کرد، اما متاسفانه گره ای توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب این توافق ایجاد کرد، که موجب شد شهرداری کرج در بحث تملکات اراضی پردیس کشاورزی، به مشکل بخورد کند. وی با بیان اینکه چالش موجود بر سر راه پروژه تقاطع غیر هم سطح مهرویلا در حال رفع شدن است و شهرداری تا یک ماه آینده موضوع تملک اراضی پردیس کشاورزی را حل می کند، افزود: ۱۰ هزار متر مربع پروژه تجاری نیز بر روی تونل طراحی و اجرا می شود که بالای ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد و بیش از ۶۰ درصد هزینه های پروژه را رفع می کند.
وی در ادامه به انجام تقاطع غیرهمسطح میانجاده با قرارداد اولیه ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک پل سه سطحی است که در آن دو سازه زیرگذر و روگذر تعریف شده است. رمپ غرب به شمال این تقاطع غیر همسطح به صورت زیرگذر است که با افتتاح این رمپ بار ترافیکی خیابان های ۴۵ متری گلشهر و شهید بهشتی را وارد محله حیدر آباد می شود. کمالی زاده با ذکر اینکه روگذر شمال به شرق تقاطع غیرهمسطح میانجاده در آبان ماه به بهره برداری می رسد، افزود: برای تقاطع غیر همسطح حصارک نیز بودجه ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته است زمان اجرای طرح نیز۳۶ ماهه تعیین شده و تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی با اشاره به بهره برداری از پل مکمل حصارک در مهرماه گفت: پروژه پل حصارک شامل ۶ پل بوده که پل اصلی آن همان پل مکمل است که ۲۳ هزار متر مربع مساحت عرشه این پل است.
پروژه پل مکمل میدان شهید سلطانی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در خصوص پل مکمل میدان شهید سلطانی نیز بیان کرد: پل فعلی ۷.۵ متر عرض دارد که موجب شد تا آن نقطه شهر شاهد بار ترافیکی باشد قرارداد این پروژه که پیشرفت ۲۰ درصدی دارد، سال گذشته و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان منعقد شده است. وی ادامه داد: اجرای این پل مکمل موجب روانی ترافیک در محور ملارد، بلوار شیمیایی می شود و انتظار می رود که در شهریور ماه شاهد افتتاح آن باشیم. کمال زاده در پایان با اشاره به اینکه مراحل مطالعاتی دو تقاطع بلوار ماهان و بلوار آزادی و همچنین بلوار امام خمینی و بلوار باغستان در حال انجام است، گفت: در سال جاری ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود