23 تیر 1394
شماره خبر: 145586

خوش حسابان پرداخت عوارض نوسازی 10 درصد تخفیف می گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خوش حسابان پرداخت عوارض نوسازی 10 درصد تخفیف می گیرند


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرج، مودیانی که عوارض نوسازی خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت نمایند از 10 درصد تخفیف خوش حسابی در میزان کل عوارض بهره مند می شوند.
مجتبی اسکندری در تشریح اقدامات اخیر منطقه به منظور خدمات دهی هرچه بهتر به خوش حسابان پرداخت عوارض نوسازی، بیان کرد: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر در نظر گرفتن 10 درصد تشویقی به خوش حسابان پرداخت عوارض نوسازی، مودیانی که همه عوارض خود را پرداخت نمایند از این فرصت بهره مند می شوند. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، مودیانی که عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند و همچنین عوارض خودرو خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت نمایند، شامل این تشویق می شوند. اسکندری با اشاره به تاثیر عوارض نوسازی در پیشبرد امور عمرانی و انتفاع مردم از خدمات شهرداری عنوان کرد: محل هزینه عوارض پرداختی شهروندان در قالب عوارض نوسازی در پروژه های عمرانی و خدماتی شهر است که این عوارض موجب پیشبرد پروژه های شهری است. این مسئول در خصوص چگونگی تهیه فیش های عوارض نوسازی گفت: فيش هاي عوارض نوسازي برابر ابلاغ وزارت كشور در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد که با قيمت ها و ضرايب تعيين شده و استانداردهای مشخص به منازل شهروندان ارسال می شود. وی با تاکید بر رسیدن به درآمدهای پایدار برای شهرداری، از عوارض نوسازی به عنوان يكي از این درآمد یاد کرد و افزود: این مهم زمينه ساز تحقق طرح هاي عمراني قابل توجهي در شهر و به تبع آن در منطقه می باشد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج با اشاره به نقش انكارناپذير درآمد حاصل از عوارض نوسازی در تامين منابع درآمدي مورد نياز شهرداري ها بیان کرد: اين عوارض در واقع نوعي ماليات بر دارايي شهروندان می باشد كه بر اساس معیار و میزان کارشناسی شده تعیین می گردد.
اسکندری یادآور شد: از محل عوارض نوسازی پروژه های عمرانی نظیر آسفالت، جدول گذاری و ایجاد پارک های محله ای اجرایی می شود که عوارض فوق مشتمل بر عوارض نوسازی و خدمات پسماند هستند و در قالب جمع آوری زباله از درب منازل و کمک به عمران و خدمات شهر و بر اساس توجه به قیمت، محل و موقعیت ملک دریافت می گردند. این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که عوارض خودروی خود را به موقع پرداخت نکنند نیز مشمول 2% درصد دیر کرد خواهند شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود