4 مرداد 1391
شماره خبر: 9373

شهرداری كرج اقدامات تشویقی برای خوش حساب ها اعمال می كند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری كرج اقدامات تشویقی برای خوش حساب ها اعمال می كند

سپیدار آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر كرج گفت: با تصویب شورای شهر اقدامات تشویقی برای خوش حساب ها در این شهر اعمال می شود.
'محمود دادگو'افزود: بر اساس این مصوبه، مودیانی كه عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند، همچنین عوارض خودرو خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت نمایند، شامل این تشویق می شوند. وی با اشاره به تاثیر عوارض نوسازی در پیشبرد امور عمرانی و انتفاع مردم از خدمات شهرداری عنوان كرد: محل هزینه عوارض پرداختی شهروندان در قالب عوارض نوسازی در پروژه های عمرانی و خدماتی شهر است. این مسئول در خصوص چگونگی تهیه فیش های عوارض نوسازی بیان كرد: فیش های عوارض نوسازی برابر ابلاغ وزارت كشور به شهرداری و با قیمت ها و ضرایب تعیین شده و استاندارد به منازل شهروندان ارسال می شود. دادگو با تاكید بر رسیدن به درآمد های پایدار برای شهرداری از عوارض نوسازی به عنوان یكی از درآمدهای پایدار شهرداری ها یاد كرد و گفت: این مهم زمینه ساز تحقق طرح های عمرانی قابل توجهی در شهر و به تبع آن در منطقه است. این مسئول با اشاره به نقش انكارناپذیر درآمد حاصل از عوارض نوسازی در تامین منابع درآمدی مورد نیاز شهرداری ها بیان كرد: این عوارض در واقع نوعی مالیات بر دارایی شهروندان می باشد كه براساس معیار و میزان كارشناسی شده تعیین می شود. رئیس شورای اسلامی شهر كرج، اجرای برنامه های عمرانی از محل عوارض نوسازی را یادآور شد و افزود: از جمله این اقدامات اجرای عملیات آسفالت، جدول گذاری و ایجاد پارك های محله ای از جمله زمینه های صرف عوارض نوسازی می باشد. وی، عوارض فوق را مشتمل بر عوارض نوسازی و خدمات پسماند در قالب جمع آوری زباله از درب منازل و كمك به عمران و خدمات شهر عنوان كرد و گفت: عوارض نوسازی با احتساب این دو اصل و بر اساس توجه به قیمت، محل و موقعیت ملك دریافت می شود.
دادگو هدف از تصویب مصوبه، تشویق 15 درصدی خوش حسابان پرداخت عوارض نوسازی را ترغیب و تشویق مودیان ذكر و بیان كرد: چنانچه شهروندی نسبت به پرداخت به موقع قبض های نوسازی اقدام كند، مشمول 15 درصد جایزه خوش حسابی از میزان كل عوارض می شود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود