30 تیر 1394
شماره خبر: 145837

ممیزی املاک" اقدامی نوین در کاهش هزینه های آتی شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ممیزی املاک" اقدامی نوین در کاهش هزینه های آتی شهر


مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج اجرای طرح ممیزی املاک و ابنیه در شهر را مهمترین و برجسته ترین اقدام این سازمان اعلام کرد و گفت: "ممیزی املاک" اقدامی نوین در کاهش هزینه های آتی شهر در حوزه جمع آوری آمار و اطلاعات به شمار می رود.
محمود دهقان با اشاره به اینکه در حالت عادی و طبق قانون، اجرای عملیات ممیزی هر پنج سال یک بار باید تکرار شود، اظهار داشت: این امر با توجه به تجهیز سیستم و امکان روزآمد کردن آن در شهر کرج منتفی خواهد بود. این مدیرعامل با بیان اینکه برداشت اطلاعات در مناطق کاملا به صورت مکانیزه انجام شده و در نهایت کار پالایش اطلاعات در ستاد ممیزی صورت می گیرد، تصریح کرد: این اقدام در راستای تسهیل در رفاه حال مردم در پرداخت غیر حضوری مالیات و عوارض نیز نقش بسزایی دارد. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری کرج در خصوص اهداف و سیاست های مدیریت شهری در اجرای پروژه ممیزی بیان داشت: این پروژه یک پایگاه جامع اطلاعاتی برای شهرداری کرج ایجاد خواهد کرد که توزیع عادلانه خدمات و امکانات در این کلانشهر را به همراه خواهد داشت. وی دیگر اقدامات این سازمان را نیز خاطرنشان شد و ادامه داد: نصب تعداد 25 سرور در سازمان ها و مناطق با حجم ذخیره 29 هزار و 88 گیگابایت، اجرای اتوماسیون اداری و شهرسازی، اجرای سیستم جامع شهرسازی GIS data و نیز راه اندازی و بهره برداری از سیستم یکپارچه شهرسازی در مناطق 2 و 12 این کلانشهر از جمله این فعالیت ها بوده است. این مسئول شهری، از اجرای پروژه موقعیت محله بندی و ناحیه بندی شهر و نیز سامانه موقعیت یاب و سیریاب خودروهای سازمان آتش نشانی نیز توسط نیروهای این سازمان خبر داد و این اقدام را به منظور خدمت رسانی بهینه به شهروندان عنوان کرد. دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای شبکه فیبر نوری در بخش های مختلف شهری نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این شبکه در سطح مناطق 1، 2، 5، 6، 7، 8 و 9 شهرداری کرج، ستاد مرکز، استانداری، باشگاه میلاد و سازمان به اجرا در آمده است. مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرج، انتشار سالنامه آماری سال 1392 شهرداری كرج به صورت الكترونیكی، یکپارچه سازی سیستم جامع اداری و پرسنلی مناطق 12 گانه شهرداری كرج، انتشار كتاب «مدیریت فرایندهای كسب و كار» را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و در خصوص ماهیت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیریت شهری در سال های اخیر، بحث نظارت و کنترل بر کلیه فعالیت ها در شهر است و از آنجا که شهر یک موجود زنده و پویا است، نظارت بر کلیه رویدادها و تغییرات کار دشواری به نظر می رسد. لذا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در تلاش است تا به هوشند سازی نظام های اداری، کنترلی و نظارتی کمک کند.
وی همچین از اجرایی شدن بیش از 70 درصد از مصوبات دوره پانزدهم گردهمایی معاونین برنامه ریزی شهرداری کلانشهرهای کشور به میزبانی شهر کرج به عنوان دیگر عملکرد سازمان فاوای این کلانشهر خبر داد و گفت: نشست های تخصصی این گرد همایی با 3 مصوبه همراه بود که تعامل با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در خصوص سامانه یکپارچه سیتاد، هم افزایی بین دستگاهی و تسریع تحقق مدیریت هماهنگ یا یکپارچه شهری و تعیین شاخص های ارزیابی شهرداری الکترونیک از جمله آنها می باشد. مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری کرج همچنین به آغاز فاز سفارشی سازی نرم افزار مانیتورینگ پروژه ها اشاره کرد و افزود: با استقرار تیم برنامه نویسان و کارشناسان نرم افزار مانیتورینگ پروژه ها در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، فاز سفارشی سازی نرم افزار آغاز شد.

دهقان در پایان تحقق شهر الکترونیک را مهم ترین هدف سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج برشمرد و با اشاره به اینکه با حرکت به سمت تحقق "شهر الکترونیک" بسیاری از دغدغه های شهروندان مرتفع می شود و شاهد تکریم حقیقی مراجعین این نهاد خدمت رسان خواهیم بود، بر تکریم حقوق شهروندی تاکید کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود